וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות רעות לנושיה של לידר השקעות: בנק לאומי סירב להעמיד את ההלוואה לתשלום האג"ח

שרית מנחם

4.6.2009 / 18:15

בנק לאומי: בהתחשב במצב הכספי העגום של החברה נראה כי היא לא תוכל לעמוד בהחזר החובות שיש לה השנה



בתום המסחר היום הודיעה לידר השקעות, את החדשות הרעות מהם חששו נושיה: בעלי האג"ח והבנקים. בנק לאומי לא יעמיד ללידר השקעות את ההלוואה שביקשה ובהתחשב במצב הכספי העגום של החברה נראה כי היא לא תוכל לעמוד בהחזר החובות שיש לה לשנה הקרובה.



היקף התחביותיב של לידר השקעות, , שבשליטת שרפ"ג (60%)של איציק שרם ויאיר פודים, לבעלי האג"ח הוא 215 מיליון שקל. בסוף החודש שעבר הייתה אמורה לידר לשלם תשלום קרן וריבית של כ-60 מיליון שקל, אולם התשלום נדחה. היקף התחבויותיה לבנקים נאמדים ב-110 מיליון שקל מתוכם אמורה לידר לפרוע 105 מיליון שקל כבר בשנה הקרובה.



כדי לעמוד בהחזר התשלומים ביקשה לידר מבנק לאומי בהלוואה בסכום כולל של 100 מיליון שקל, מתוכם 60 מיליון שקל נועדו לתשלומי קרן וריבית למחזיקי האג"ח. 40 מיליון שקל הנותרים צפויים לשמש לפירעון של הלוואה אחרת שהעמיד הבנק לחברה. בדו"ח לרבעון הראשון של 2009 שפרסמה החברה בשבוע החולף ציינה החברה כי היא נמצאת במו"מ מתקדם עם בנק לאומי להלוואה זו.



את הרבעון הראשון סיימה לידר השקעות עם הפסד של 21 מיליון שקל לעומת 18 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2008. ורואי החשבון של החברה מטילים ספק בהמשך פעילותה של החברה כעסק חי. עוד מצוין בדוחות כי ללידר השקעות (סולו) יש גרעון בהון החוזר בסך של 186 מליון שקל. בדוחות הרבעוניים לא מפרטת החברה את יתרת המזומנים סולו, אולם בדוחות השנתיים ל-2008 שכבו בקופה 40 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully