וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים

ניר צליק

4.6.2009 / 19:39

נתוני תעסוקה טובים מהצפוי הביאו לעליות שערים. הדאו ג'ונס מתחזק ב-0.3%, הנאסד"ק מוסיף 0.5% ומגיע ל-1834 נקודות

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים על רקע נתוני התעסוקה הטובים מהצפוי, שסותרים את המגמה השלילית שעוררו נתוני מכירות הקמעוניות הגדולות שהיו גרועים מהצפוי.

דאו ג’ונס מתחזק ב-0.3% ל-8700 נקודות, נאסד"ק עולה ב-0.5% ל-1834 נקודות ו-S&P 500 מוסיף 0.5% ל-936 נקודות.

בגזרת המקרו, פריון העבודה בארה"ב רשם עלייה של 1.6% ברבעון הראשון של 2009 לאחר שהמשבר הכלכלי אילץ חברות רבות לקצץ משרות, כך הודיע היום משרד העבודה האמריקאי. עלות העבודה עלתה במהלך הרבעון ב-3%. העלייה בפריון העבודה עלתה על ההערכות הממשלתיות הקודמות, לפיהן פריון העבודה עלה ב-0.8% ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל ב-2008 ועל תחזיות הכלכלנים לעלייה של 1.4% בפריון העבודה.

התפוקה עצמה נפלה במהלך הרבעון ב-7.9%, ומספר שעות העבודה נפל ב-9% - הירידה החדה ביותר מאז 1975. במגזר הייצור, נפלה התפוקה בקצב של 2.7% במהלך הרבעון, פחות מנפילה של 4.6% שנרשמה ברבעון הרביעי של 2008.

בתוך כך, דיווח היום משרד העבודה כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-4,000 ל-621 אלף, בהתאם לציפיות האנליסטים, לאחר 17 שבועות של עליות רצופות. תביעות האבטלה המתמשכות ירדו בשבוע שהסתיים ב-30 במאי ב-15 אלף ל-6.74 מיליון.

בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי, ינאם במהלך היום בוועידת הבנק הפדרלי על השווקים הפיננסים והמדיניות המוניטרית בוואשינגטון.

עוד בגזרת התעסוקה האמריקאית, וול מארט תגייס 22 אלף עובדים (נטו) בחנויות הרשת שלה ב-2009. תחזית זו מעידה על צמיחה נמוכה יותר הצפויה השנה. החברה תפתח פחות חנויות, ותתמקד בהרחבות ושיפוץ חנויות קיימות. ב-2008 גייסה וול מארט 33,800 עובדים נטו בארה"ב, כולל עובדים ברשת סאמ'ס קלאב.

בקמעונות האמריקאית, רבות מהקמעונאיות הגדולות בארה"ב דיווחו על מכירות נמוכות מהצפוי בחודש מאי, לאחר שעלייה בשיעור האבטלה גרמה לצרכנים בארה"ב לצמצם את הוצאותיהם. מכירותיה של קמעונאית היוקרה סאקס נחתכו ביותר מרבע, ורשתות דוגמת מייסיס, גאפ וטרגט דיווחו על ירידה חדה מהצפוי במכירות.

וול מארט מגייסת

מכירות הרשתות הקמעונאיות בארה"ב רשמו במאי ירידה של 4.4% במכירות של חנויות הפתוחות לפחות שנה - מעל לתחזית לירידה של 3.6% - מסרה חברת הייעוץ הקמעונאי ריטייל מטריקס. לפי נתוני מועצת מרכזי הקניות הבינלאומית (ICSC) המבוססים על 32 רשתות קמעונאיות, נרשמו בחודש שעבר נפילה של 4.6% במכירות של חנויות הפתוחות לפחות שנה - מעל לתחזיות לירידה של 2%.

מייסיס, רשת בתי הכלבו השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה כי המכירות בחנויותיה הפתוחות לפחות שנה נפלו ב-9.1% - לעומת תחזיות האנליסטים לירידה של 8.8%. קמעונאית היוקרה סאקס רשמה נפילה של 26.6% במכירות, לעומת תחזיות לירידה של 14.5%.

גאפ, רשת מוצרי ההלבשה הגדולה בארה"ב שבבעלותה רשתות חנויות הבגדים בננה ריפבליק ואולד נייווי, רשמה ירידה חדה מהצפוי של 6% במכירות, אם כי מכירות אולד נייווי רשמו עלייה של 3%. לימיטד ברנדס, שבבעלותה רשת חנויות לבני הנשים ויקטוריה סיקרט, רשמה ירידה של 7% במכירות - בהתאם לתחזיות.

טרגט, הקמעונאית השנייה בגודלה בארה"ב, רשמה ירידה של 6.1% במכירות - ירידה חדה מתחזיות האנליסטים לירידה של 4.3%. קוסטקו, רשת החנויות המוזלות הגדולה בארה"ב, דיווחה על ירידה חדה מהצפוי שלשל 7% במכירות.

יצרנית הרכב ג’נרל מוטורס פנתה ליצרניות רכב הודיות בנוגע למכירה אפשרית של חטיבת סאטורן, כך דיווח העיתון "אינדיאן אקונומיק טיימס", מפי מקורות מקורבים לחברה. בנקאים המייצגים את GM אשר הכריזה ביום שני על פשיטת רגל, פנו ליצרניות הגדולות מהינדרה אנד מהינדרה וטאטא מוטורס. עם זאת, ההערכות הן כי סיכוייהן לרכוש את המותג, אשר נחשב לחטיבה פחות מוצלחת של GM נמוכים.

ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, שוקלת לגייס עד 15 מיליארד דולר בהנפקת מניות, לאחר שדחתה השקעה מצד חברת הכרייה הממשלתית הסינית צ'ינלקו, לדברי מקורות המקורבים למגעים, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.

במניות הישראליות: סאפיינס, אחת מחברות הבת של פורמולה, פנתה לבג"צ במטרה להסיר שיעבוד של 13 מיליון שקל שהוטל על חלק מחשבונותיה על ידי המדען הראשי. האחרון טוען כי סאפיינס חייבת לו תשלומי תמלוגים בעקבות כסף שהחברה קיבלה בעבר מהמדען הראשי. בית המשפט ביקש מעורכי הדין של המדינה להגיב לבקשה בתוך חמישה ימים, וזמן קצר אחרי ההחלטה, המדען הראשי הודיע כי הוא מקפיא את השיעבוד עד להודעה חדשה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully