וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי. חיתום מתקפלת: מציעה הסדר חוב לחברת הבת שלה - GMF

אסא ששון

4.6.2009 / 21:44

חברת החיתום תעמיד ערבות של 23 מיליון שקל כנגד תשלום הקרן והריבית לבעלי האג"ח



לאחר שבשבוע שעבר הודיעה חברת GMF, שבבעלות אי.בי.אי חיתום (35.82%) וחברת אר.פי. (63%) כי אין ביכולתה לשלם 25 מיליון שקל לבעלי האג"ח, הודיעה היום החברה כי בכוונתה להגיע להסדר עם בעלי האג"ח שלה במתווה של שתי חלופות.



החלופה הראשונה שמציעה GMF - פירעון מיידי של כל סידרת האג"ח במחיר של 60 אגורות. מחיר האיגרת בבורסה היום עומד על 57.5 אגורות, כשהוא כולל את הריבית שאמורה היתה להיות משולמת בסוף החודש. החלופה השנייה הינה שפרעון הסדרה יידחה ב-30 חודשים לסוף שנת 2011 (לעומת מועד הפדיון המקורי שאמור להיות בסוף השנה), ובמסגרתו חברת האם - אי.בי.אי. חיתום - תעמיד ערבות אישית של 23 מיליון שקל כנגד תשלום הקרן והריבית.



חוסר הרצון של אי.בי.אי. חיתום לערוב לחובות של חברת GMF עוררה תרעומת רבה בשוק ההון, שכן אי.בי.אי. הודיעה מעל כל בימה אפשרית שהיא תעמוד בהתחיבויות של GMF. התנערות בולטת זו מחובות חברת הבת על ידי חברת האם צורמת מאוד, שכן בעליה של אי.בי.אי. חיתום הם חברת הברוקרים הוותיקה אי.בי.אי. ובנק הפועלים אחד המלווים הגדולים במשק.



בשיחה שקיימנו הערב עם גוף מוסדי בכיר, נאמר כי הסדר החוב הוא צעד בכיוון הנכון אך הוא רחוק מלהיות צעד הגון ומשביע רצון. לדברי המקור, הם לא מתכוונים לוותר גם אם צריך להגיע לבית המשפט. חברת GMF עוסקת במתן הלוואות למיזמי נדל"ן בסיכון גבוהה, והיא מעורבת במספר פרויקטים ברחבי העולם ובכללם רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully