וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהוועד לראשות הדירקטוריון

טלי חרותי-סובר

5.6.2009 / 7:11

דבורה יצחקי, לשעבר יו"ר ועד העובדים של המשביר לצרכן, היא העובדת הכי ותיקה של הרשת. השבוע היא תיהפך ליו"ר הדירקטוריון. האם רמי שביט בחר בה רק לצורך יחסי ציבור או שמדובר במינוי ראוי?



>> במשך שנים רבות נחשבו חברי דירקטוריון והעומדים בראשם לחותמות גומי ייצוגיות שהמנכ"ל יכול לעשות בהן כרצונו - אך באחרונה המגמה התהפכה. תביעות אישיות נגד דירקטורים שמעלו בתפקידם ולא עצרו את הידרדרות החברה לתהום הן עניין מוכר עוד מימי פרשת בנק צפון אמריקה, ובימים אלה נדרש יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים דני דנקנר לשלם בתפקידו היוקרתי על כישלונות הבנק.

התפישה כי תפקיד יו"ר דירקטוריון הוא קריטי ודורש ניסיון עסקי רב, מוניטין וכישורים מוערכים מתחזקת כשבוחנים את המכהנים בתפקיד: איתן רף (בנק לאומי), אברהם ביגר (מכתשים אגן), עמיקם כהן (אל על), יאיר שמיר (התעשייה האווירית) ורבים וטובים אחרים.



רמי שביט, הבעלים והמנכ"ל של קבוצת המשביר לצרכן, ביצע באחרונה מהלך מעניין כשמינה את דבורה יצחקי, שם לא מוכר לציבור הרחב, לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה. ליצחקי זכויות רבות: היא העובדת הוותיקה ביותר ברשת (יותר מ-50 שנה), בעשור האחרון שימשה נציבת תלונות הציבור ויו"ר ועד העובדים הארצי ובמשך השנים כיהנה גם כדירקטורית בחברה, במקביל להיותה דירקטורית בחברת הביטוח הדר ובקרן ההשתלמות רעות.



אמנם לא מדובר בפועלת חרוצה מן השורה שנשלפה מאחורי הקופה ונהפכה ליו"ר הדירקטוריון, אך גם לא במינוי סטנדרטי. יצחקי, שכבר עברה את גיל הפרישה, היא בראש ובראשונה נציגת העובדים - ומעולם לא שימשה יו"ר חברה בסדר גודל שכזה.



"היא מכירה מקרוב את צורכיהם ורצונותיהם של העובדים, ועל כן החברה רואה בה כמועמדת מובילה לכהן כיו"ר הדירקטוריון של המשביר", הודיע שביט השבוע. יש שיטענו כי מדובר בפעולת יחסי ציבור זולה, ניסוי שמטרתו בראש ובראשונה לקנות את לב הוועד וליצור מערכת יחסי עבודה שקטה. בתקופה שבה המשק עמוס בסכסוכי עבודה משלמת החברה "מס" לאנשים החזקים באמת.



טענה נוספת, צינית לא פחות: ליצחקי יהיו הרבה בוסים - המשביר לצרכן היא קבוצת חברות שלכל אחת מהן מנכ"ל - וההנחה היא שיהיה יהיה להם יותר קל עם יו"רית חדשה מתוך הארגון, חסרת ניסיון בתפקיד כה משמעותי, מאשר עם "מטאטא" חדש ורב ניסיון שיבוא מבחוץ ויהיה, אולי, פחות נתון למניפולציות.



מול המקטרגים יעמדו המהללים, שיגידו כי יפה ששביט עבר מסיסמאות נדושות להכרה אמיתית בחשיבותו ובכוחו של העובד. הם גם יזכירו כי דווקא יצחקי, שמורגלת במאבקים בהנהלה וכבר שימשה בהצלחה דירקטורית, תדע יותר מכל אחד אחר לעמוד על שלה - בעיקר במטרה להוכיח כי הגיעה בזכות ולא בחסד.



אז האם מדובר במינוי מקצועי שיחזק את החברה, או במס שפתיים שטחי לוועד? האם שביט יצר אמירה משמעותית או טרנד חדש שלא מחזיק מים? ימים יגידו. כך או כך, בעבור המשביר לצרכן, עובדיו, מנהליו, לקוחותיו, ספקיו - וגם בעבור דמותו הנשחקת של יו"ר הדירקטוריון במשק הישראלי - יש לקוות שדבורה יצחקי תצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully