וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל כלול: בריכה, הרצאות ושופטים בבגד ים

מאת הילה רז

5.6.2009 / 7:11

מה קורה כש-1,800 עורכי דין ושופטים נפגשים בעיר חוף אחת? הם מתחככים ומתווכחים אפילו בבריכה, מלכסנים מבט אל היריב בבגד הים ומדי פעם גם שומעים הרצאה. העיקר שיש החזר הוצאות



>> רגע לפני שמתחילה עונת הקייטנות לילדים, הסתיימה שלשום הקייטנה הגדולה, המסובסדת והמשודרגת של לשכת עורכי הדין - הכנס השנתי באילת שנערך השבוע. הרכבת האווירית משדה דב בתל אביב לאילת הגיעה לשיאה ביום ראשון, והמקום נראה כשדה קרב משפטי. מאבטח רשות שדות התעופה התרוצץ וניסה להסביר לעורכי הדין שכרטיס חבר לשכה אינו מהווה תעודה מזהה לצורך עלייה לטיסה. "אנחנו משתדלים לא להחזיר אותם הביתה כדי להביא תעודות זהות, אבל נראה לי שהם לא מבינים", אמר בתסכול.

כ-1,800 עורכי דין, אנשי אקדמיה ושופטים נחתו באילת לחמישה ימים של פאנלים מקצועיים, ים, אוכל טוב, מינגלינג והופעות. בנוסף לכל, זה גם לא ממש כאב בכיס: במקום לשלם, למשל, 4,680 שקל לזוג במלון הילטון מלכת שבא (4 לילות על בסיס חצי פנסיון) הם שילמו רק 3,250 שקל. אחרי הכל, מדובר בהשתלמות מקצועית, ומס הכנסה יכיר בכ-40% מהעלות לעורך הדין.



למרבית הפרקליטים עובדי המדינה השהות באילת נחשבת כימי עבודה, כלומר - אינה יורדת ממכסת ימי החופשה שלהם. לשכת עורכי הדין מממנת למופיעים בפאנלים את הטיסה והלינה במלון, כך שעבורם העסקה כדאית במיוחדר.



אחד ממשתתפי הפאנלים היה עו"ד חסן ג'ברין, היועץ המשפטי של ארגון עדאללה לזכויות המיעוט הערבי בישראל. הוא הרצה ביום ראשון, וביום שלישי נראה משועמם בלובי של מלון רויאל ביץ'. עם זאת, הוא הביע שביעות רצון מהגיבוש החברתי של עורכי הדין עם השופטים בחסות רשות המסים. לדבריו, "עורכי הדין רוצים לבלות בצוותא. במסגרת הישראבלוף זה מוכר במס. כך שהבלוף הישראלי עוזר לקלאב עורכי הדין וזה פטנט יפה".



גם עורך דין הוא בן אדם



ג'ברין זנח את האידיאולוגיות ליומיים, ועתה הוא מתמקד בנוף הנשקף לבריכה. "אני רואה שופט בית משפט עליון בתחתונים ואת השופטת חיותה כוחן מבית משפט השלום בתל אביב מדברת כשהיא חצי עירומה", הוא מחייך. השופטת כוחן, שהיתה בקהל בפאנל שבו דובר על משפט רמון, לבשה שמלת סטרפלס נטולת כתפיות.



אבל צחוק בצד, אחד הדברים המרתקים בכנס, לפי ג'ברין, הוא שעורכי הדין רואים את יריביהם בהקשר המשפחתי. "הגיבוש החברתי גורם לאדם להתגמד", הוא טוען. "אני רואה את פרקליט המדינה, משה לדור - שמעמיד לדין ומנסה להשתמש בכל הליך משפטי שיש כדי להרשיע אדם - עם הקרובים לו, ופתאום יש אקט של האנשה". ג'ברין מקווה שההאנשה הזו תביא לגישה מתורבתת יותר של השופטים ועורכי הדין. "שלא כל עורך דין יהיה זאב לרעהו, כמו בבית המשפט. בתי המשפט בישראל כיום דומים לרחוב, שפה קלוקלת ומבישה, בוטות וגסות".



גם עו"ד סיגל זפט, בתם של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב יהודה זפט ועוה"ד מרים זפט, מרוצה מאוד מהמפגש הלא רשמי עם היריב מאולם הדיונים. לדבריה, "מוצאים כאן את עורכי הדין משוחררים וחבריים. פגשתי עו"ד שיש לי מולו דיון הוכחות בשבוע הבא. הוא היה עם הילדים וגיליתי את האיש שמאחורי עורך הדין. יש בזה משהו מאוד נחמד".



משפחת זפט שלחה לכנס לא פחות משלושה אחים, כולם עורכי דין, שקוראים לעצמם "הזפטוטים". האח הבכור ירון, היועץ המשפטי של רכבת ישראל, הגיע עם חלק מעובדי המחלקה המשפטית. האחות הצעירה סיגל, העובדת במשרד של אמה, גילתה את הכנס בשנה שעברה ואינה רואה סיבה לוותר עליו. "זהו החופש האולטימטיווי: ים עם תוכן מעניין לבחירתנו", היא אומרת. "זו הזדמנות מצוינת להפיק את המקסימום מהמקצוע. לצד העניין הרב שיש בו, זה מקצוע מאוד תובעני. פעם בשנה יש אירוע פורקן של עורכי הדין. אנשים באים ברוח טובה". חן, האחות האמצעית, לקחה קצת חופש מארבעת ילדיה, שנותרו עם אביהם בבית. ההורים דווקא העדיפו להמשיך בעבודתם.



בלי פליטות פה



ועוד דובדבן שמושך את עורכי הדין לכנס מדי שנה: האפשרות להתחכך גם עם שופטים. רובם ככולם מתרכזים בשלושת מלונות הפאר: דן, רויאל ביץ' והילטון מלכת שבא. בלובי של מלון דן אפשר היה לראות את שופט העליון חנן מלצר, בבריכה של אחד המלונות את שופט העליון יורם דנציגר ובחוף רויאל ביץ' ישבה הנשיאה דורית ביניש. השופטת ורדה אלשיך, שנוטה לנזוף בעורכי הדין באולמה, נצפתה מחויכת מתמיד במלון אחר.



הנשיאה ביניש שהתה באילת לילה אחד בלבד, וכך גם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. שר המשפטים יעקב נאמן נשאר בעיר במשך כל ימי הכנס.



אבל השמש, האווירה המשוחררת והכיף לא בילבלו את אנשי המקצוע - והכנס לא סיפק פליטות פה מביכות. גם כותרות מרעישות במיוחד לא היו - להוציא את דבריו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז ("במדינה מתוקנת אביגדור ליברמן לא היה ממונה לשר, אף שמבחינה משפטית אין לכך מניעה"). השופטים שהשתתפו בדיונים הקפידו לדבוק בטקסט הכתוב ולסקור את פסקי הדין בלי ליצור ערך מוסף לדבריהם. בלטו בחסרונם שופטים רבים מבית המשפט העליון, שר המשפטים היוצא פרופ' דניאל פרידמן וגם עו"ד ציון אמיר שהיה עסוק בהגנה על לקוח שלו, דודו טופז שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully