וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי סירב להעמיד ללידר את ההלוואה לתשלום האג"ח

שרית מנחם

5.6.2009 / 7:11



>> אתמול בתום המסחר פירסמה לידר השקעות חדשות רעות, שמהם חששו נושיה - בעלי האג"ח והבנקים. בנק לאומי לא יעמיד ללידר השקעות את ההלוואה שביקשה, ובהתחשב במצב הכספי העגום של החברה נראה כי היא לא תוכל לעמוד בהחזר החובות שיש לה לשנה הקרובה.

היקף התחייבויותיה של לידר השקעות, שבשליטת שרפ"ג (60%) של איציק שרם ויאיר פודים, לבעלי האג"ח הוא 215 מיליון שקל. בסוף החודש שעבר היתה אמורה לידר לשלם תשלום קרן וריבית של כ-60 מיליון שקל, אך התשלום נדחה. היקף התחייבויותיה לבנקים נאמד ב-110 מיליון שקל, מתוכם אמורה לידר לפרוע 105 מיליון שקל כבר בשנה הקרובה.



כדי לעמוד בהחזר התשלומים ביקשה לידר מלאומי הלוואה בסכום כולל של 100 מיליון שקל, מתוכם 60 מיליון שקל נועדו לתשלומי קרן וריבית למחזיקי האג"ח. 40 מיליון שקל הנותרים צפויים לשמש לפירעון של הלוואה אחרת שהעמיד הבנק לחברה. בדו"ח לרבעון הראשון של 2009 שפירסמה בשבוע החולף ציינה החברה כי היא נמצאת במו"מ מתקדם עם לאומי לצורך הלוואה זו.



את הרבעון הראשון סיימה לידר השקעות עם הפסד של 21 מיליון שקל, לעומת הפסד של 18 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2008, כשרואי החשבון של החברה מטילים ספק בהמשך פעילותה כעסק חי. עוד מצוין בדו"חות כי ללידר השקעות (סולו) יש גירעון בהון החוזר בסכום של 186 מיליון שקל. בדו"חות הרבעוניים אין החברה מפרטת את יתרת המזומנים סולו, אך בדו"חות השנתיים ל-2008 מצוין שהיו בקופת החברה 40 מיליון שקל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully