וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשקעה בקרדיט סוויס פגעה בדירוג של דיסקונט השקעות

מאת יובל מעוז

5.6.2009 / 7:11

מידרוג הורידה את דירוג האג"ח של דסק"ש בדרגה אחת עקב אופי ההשקעה בקרדיט סוויס, ועלייה במינוף עקב גיוס אג"ח במיליארד שקל



>> חברת דירוג האשראי מידרוג הורידה את דירוג האשראי של דסק"ש בדרגה אחת - מ-Aa2 ל-Aa3 עם אופק יציב. הורדת הדירוג נעשתה בעקבות עלייה ברמת המינוף של החברה כתוצאה מתוספת מסגרת חוב של כמיליארד שקל, בצד ירידה הדרגתית ביתרות המזומן של החברה בשנה החולפת.



בתוך כך, העניקה מידרוג דירוג Aa3 לגיוס אג"ח שבכוונת דסק"ש לבצע בהיקף של כמיליארד שקל, מתוך כך כ-300 מיליון שקל לגיוס מיידי. מידרוג מציינת כי הורדת הדירוג של דסק"ש מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר נובעת גם "מאופי ההשקעות במניות קרדיט סוויס ובמקרקעין בלאס וגאס", המצביעות להערכת מידרוג "על מדיניות השקעה שונה באופיה ביחס ליתר תיק ההשקעות". הורדת הדירוג, לפי מידרוג, מביאה בחשבון את האי ודאות לגבי הייעוד של תמורת הגיוס המתוכנן.

מידרוג מסייגת כי אמנם מימוש חלק גדול מהאחזקה בקרדיט סוויס ברווח הון גבוה הוסיף לרווחיה של כור ולנזילותה, אך "השקעה זו נתפסת בכבעלת מאפיינים פיננסיים". בנוסף כותבים במידרוג בהורדת הדירוג לדסק"ש, כי נכסים ובנין ושותפיה לעסקת המקרקעין בלאס וגאס הודיעו על הארכת מועד פירעון ההלוואה למימון העסקה בתנאים מסוימים עד 2012; התפתחות המצמצמת את החשיפה להשקעה זו בטווח הזמן הקרוב.



לחיוב מזכירים במידרוג כי לדסק"ש יש מיצוב פיננסי חזק, יכולת ייצור תזרים, גמישות פיננסית גבוהה, הנסמכת על מרכיב גבוה של שווי סחיר ונזיל בתיק האחזקות.



בצד הסיכון הובאה בחשבון מדיניות חלוקת הדיווידנדים המאפיינת את החברה ופוגעת בנזילותה, וכן הישענות ביכולת ההסדר על תזרימים מחברות בנות ועל יכולת מיחזור החוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully