וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל השליטה בלנוקס מעוניין בביטחונות של בעלי האג"ח

אסא ששון

5.6.2009 / 7:11



>> בתוך מבול הסדרי החוב מסתבר כי חברה אינה חייבת להגיע למצב שבו האג"ח שלה קרוב לחדלות פירעון כדי להגיע להסדרים. מספיקה חשיבה יצירתית שתניב רווח לבעל השליטה על הדרך, בתוך כאוס הסדרי החוב המתהווה.



ל-TheMarker נודע כי בעל השליטה בחברה, אמיר נחמד, יוזם מהלכים במטרה להשתמש בפיקדונות בנאמנות בסך 7 מיליון שקל, שמופקדים בידי הנאמן על כספי האג"ח של חברת לנוקס. הם מיועדים לתשלומי ריבית לקרן של בעלי האג"ח, כדי לרכוש איגרות חוב של החברה.

לנוקס גייסה כ-35 מיליון שקל בתחילת 2007, ואמורה לשלם 1.1 מיליון שקל ריבית בסוף ספטמבר 2009. המשמעות של מהלך כזה היא אובדן ביטחונות של בעלי האג"ח לטובת הגדלת הרווח של החברה, שממנו נהנים בסופו של דבר בעלי המניות, ובהם נחמד. מוסדיים שעמם דיברנו הביעו תרעומת בגין המהלך, וטענו כי הוא דורש פיצוי.



מהלכים אלו חוברים לכך שבתחילת מאי התפרסם דיווח מיידי כי בין חברת לנוקס (שעוסקת ביזמות ופיתוח נדל"ן בישראל) לחברת זיו האפט נאמנויות התגלעה מחלוקת בדבר השימוש ב-2.5 מיליון שקל שהופקדו ככרית ביטחון בידי הנאמן. כרית ביטחון הוא סכום כסף שמנפיק איגרת החוב מפקיד בידי הנאמן, שאמור לשמש לתשלומי ריבית. מדובר בכסף שניהולו מחייב סולידיות רבה ואי נטילת סיכונים.



נכון למועד סגירת הגיליון לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully