וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקי האג"ח בדויסבורג: פירעון מיידי כן, פירוק לא

מאת שרית מנחם

5.6.2009 / 7:11

ניסיונות הרגעה בסובריין: החברה, שרכשה מחצית מסדרת האג"ח, מציעה להשהות את התשלומים עד פירעון האג"ח שבידי הציבור



>> לפני כשבועיים צנחה איגרת החוב של דויסבורג ב-50%. החברה הודיעה כי מאחר שלא עמדה בהתניות הפיננסיות מול בנק אוסטרי שממנו נטלה הלוואה של כ-60 מיליון יורו - הודיע לה הבנק כי הוא עתיד להעמיד את ההלוואה לפירעון מיידי. החדשות השליליות המשיכו לזרום גם בימים הבאים. כך, כשבועיים לאחר מכן הודיעה דויסבורג כי הדירקטוריון החליט לפרק את החברה.



רצף ההודעה המפתיעות הביא את נאמני האג"ח לכנס אסיפה מיוחדת שלאחריה שוגר מכתב מטעם משרד עורכי הדין מ. פירון ושות' בשם בעלי האג"ח. במכתב צוין כי בעלי האג"ח החליטו להעמיד את החוב לפירעון מיידי. בעלי האג"ח טוענים במכתב כי דויסבורג לא דנה עם בעלי האג"ח על החלטת הפירוק ונהגה באי בהירות בנוגע למתרחש בחברה, וכן בניגוד להצהרות החברה ובעלי השליטה לפעול בשקיפות מול מחזיקי האג"ח והנאמן.

החוב של דויסבורג למחזיקי האג"ח הוא כ-60 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח דורשים מהחברה לחדול לאלתר מפירוק החברה. הם טוענים כי החברה, שעוסקת בנדל"ן מניב בגרמניה, נהנית עדיין מתפוסות גבוהות ומתזרימי מזומנים טובים. הבעיות התחילו כשהבנק ערך שיערוך לנכסים, ובעקבותיו הופרו ההתניות הפיננסיות. לכן, פירוק החברה יכול להיות מהלך שגוי בניסיון להחזיר את החוב.



באיגרת החוב של דויסבורג לא מתקיים מסחר, מאחר שהחברה לא הגישה את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2009. המחיר האחרון שבו נסחרה האיגרת היה 6 אגורות, המשקף תשואה של 790%. מהדו"חות השנתיים של 2008 עולה תמונה עגומה במיוחד. החברה הפסידה 86 מיליון שקל בשנה שעברה ורשמה תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת בסך 8 מיליון שקל.



סובריין: "עיזבו את טענות העבר"



בסוף החודש עתידה סובריין נכסים לשלם את תשלום הריבית השלישי למחזיקי האג"ח. עד כה עמדה החברה בכל תשלומי האג"ח. בנוסף, החברה רכשה כבר כמחצית מהסדרה. למרות המהלך החיובי בעלי האג"ח חוששים מאוד: האג"ח של סובריין נכסים נסחרת במחיר של 36 אגורות, המשקף תשואה של כ-165%.



נראה כי הסיבה לדאגה היא הפעילות של סובריין - נדל"ן מניב בארה"ב וקופת המזומנים המצומקת שלה, שהכילה לפי הדו"חות האחרונים לרבעון הראשון של 2009 כמיליון דולר בלבד.



בסוף החודש תתכנס אסיפת מחזיקי אג"ח שכינסה החברה. מההודעה שפירסמה סובריין עולה כי ההצעה המרכזית שעומדת על סדר היום אולי תצליח להרגיע את בעלי האג"ח. סובריין מציעה כי מאחר שהיא מחזיקה כבר כחצי מהסדרה, יוגדרו איגרות החוב שברשותה כ"איגרות נחותות" שלא ישולם בעבורן תשלומי קרן וריבית עד לפירעון מלא של איגרות החוב של החברה המחוזקות בידי הציבור.



עדכון שכר לאחיינים



ואולם ההצעה הנחמדה אינה ההצעה היחידה על סדר היום. אם ירצו בעלי האג"ח לאשרה הם יצטרכו להסכים גם לעדכון שכר של שני נושאי משרה בחברה. מדובר בשני אחייניו של אברהם פוזננסקי, מנכ"ל החברה ומבעלי השליטה בסובריין (32%). השניים מועסקים כיום בחברה תמורת שכר כולל של 250 אלף דולר.



קשה לדעת מה יקבלו מקורבי פוזננסקי מעבר להוצאות השכר הנדיבות. ההצעה היא כי שכר הבסיס בעבור שניהם יעודכן ל-150 אלף דולר בשנה. אם יבוצעו עסקות, יוכלו השניים ליהנות מתוספת של עד 200 אלף דולר יחד.



סעיף נוסף ומעניין הוא שאם יחליטו מחזיקי האג"ח לאשר את ההצעות המוצעות הם "מוותרים באופן בלתי חוזר על כל טענות העבר כלפי החברה, נושאי המשרה, עובדים בקבוצה ובעלי המניות בה".



סובריין נכסים גייסה 50 מיליון שקל באג"ח, שעומדות לפירעון בשני תשלומים שווים שישולמו ב-2012 ו-2013. הריבית עליהן היא 3% ומשולמת פעמיים בשנה מתחילת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully