וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחזקות העליות במחירי דירות יד שנייה

מאת גיא ליברמן

5.6.2009 / 7:11

מתוך 31 הערים המרכיבות את המדד, ב-28 נרשמו עליות מחירים. תל אביב הציגה את הירידה החדה ביותר, חודש שני ברציפות



>> מדד Yad2 ו-TheMarker למאי 2009 המשיך את המגמה שהחלה באפריל, ומצביע על כך שבעלי הדירות דורשים מחירים גבוהים יותר בעבור נכסיהם. מנתוני המדד עולה כי המחיר הממוצע של דירות יד שנייה עלה ב-1.1% במאי לעומת אפריל. עם זאת, בבדיקה שנתית (מול מדד יוני 2008) עולה כי במקומות רבים, ובראשם תל אביב, נרשמו ירידות מחירים לעומת חודש יוני בשנה שעברה.



בתל אביב נרשמה ירידה של 10.3% במחיר הממוצע של דירות 4 חדרים בשנה האחרונה. בירושלים הסתכמה הירידה השנתית במחירי דירות אלה ב-5.7%, כשבמחירי דירות 3 חדרים נרשמו בירושלים ירידות של 9.4%. בחיפה נרשמה ירידת מחירים שנתית ממוצעת בשיעור נמוך של 2% בלבד.

התמונה מתבהרת



שוק הנדל"ן ממשיך את מגמת השינוי, שהחלה לפני כחודשיים, לעומת סוף 2008 ותחילת 2009. לדברי אנשי נדל"ן ובכירים בחברות בנייה, רבים ממחפשי הדירות שציפו לירידות מחירים גילו כי מוכרים רבים עצרו עסקות מכיוון שלא היו מוכנים למכור בכל מחיר, וכי הירידות לא עברו את רף ה-10%.



מדד אפריל הצביע על שינוי מגמה, כשבמחירי הדירות ברוב הערים הנסקרות נרשמו עליות. מדד מאי מצביע, אם כן, על התחזקות מגמת העליות: אם באפריל נרשמו ב-12 מתוך 31 הערים שנכללות במדד ירידות מחירים, הרי שבמאי נרשמו ירידות רק בשלוש ערים; בכל השאר המחירים עלו.



בראש הערים היורדות ניצבת דווקא תל אביב עם ירידה ממוצעת בשיעור 5.2%, בעיקר בשל ירידה חדה של יותר מ-10% במחירי דירות 5 חדרים, המוצעות למכירה ב-1.9 מיליון שקל בממוצע. גם באפריל היתה זו תל אביב שהציגה את הירידות החדות ביותר לעומת חודש קודם - 4% בממוצע.



בחיפה נרשמה גם כן ירידת מחירים בהשוואה לאפריל, חודש שבו הובילה העיר את עליות המחירים בישראל. העיר שבה נרשמה העלייה הממוצעת החדה ביותר במאי לעומת אפריל היא בת ים - עם עלייה של 4.9% על פי המדד.



בגבעתיים, לוד וטבריה נרשמו עליות של יותר מ-3% במאי לעומת אפריל. בגבעתיים התקרב המחיר המבוקש בעבור דירת 5 חדרים ל-2.2 מיליון שקל - המחיר הגבוה ביותר בקטגוריה זו בכל המדינה.



המחיר המבוקש הגבוה ביותר בעבור דירת 3 חדרים נרשם בתל אביב - 1.23 מיליון שקל. ברמת השרון מבקשים בעלי הדירות את המחירים הגבוהים ביותר בעבור דירות 4 חדרים - 1.61 מיליון שקל בממוצע.



מפילוח סוגי הדירות במדד (המדד בודק דירות 3, 4 ו-5 חדרים) ניתן לעמוד פעם נוספת על מגמת ההתחזקות של עליות המחירים: בשמונה מתוך 30 הערים שנבדקו (רמת גן, בת ים, ראשון לציון, לוד, רמלה, רעננה, הוד השרון וטבריה) נרשמו עליות מחירים בכל שלושת הגדלים לעומת אפריל, לעומת חמש ערים בלבד שרשמו עלייה בכל סוגי הדירות במדד אפריל.



בניגוד למדד אפריל שבו נרשמה במחירי דירות 4 חדרים ירידה בממוצע ארצי, הרי שבמאי דירות 4 חדרים מובילות את המדד עם עלייה ממוצעת של 1.3%. בהרצליה נרשמה עלייה של 5.8% בקטגוריה זו, ל-1.46 מיליון שקל. גם בנהריה, קרית מוצקין ורעננה נרשמו עליות של יותר מ-4% בממוצע בהשוואה לאפריל במחירי דירות 4 חדרים.



בשוק השכירויות המצב במאי היה דומה לאפריל - מגמה מעורבת שקשה לעמוד על טיבה. כך, בדירות 3 ו-5 חדרים נרשמו ירידות בכל הערים, ואילו בדירות 4 חדרים דמי השכירות עלו בממוצע לעומת אפריל. למעט הרצליה, בכל הערים לא היתה אחידות בנוגע למחירי השכירויות של שלושת סוגי הדירות.



בתל אביב, לדוגמה, נרשמה עלייה בשיעור 6.3% במחירי השכירות של דירות 4 חדרים - לכ-5,520 שקל בחודש - ואילו בדירות 5 חדרים נרשמה ירידה ממוצעת של 3.1% במחירי השכירות, והמחיר המבוקש הגיע ל-7,200 שקל.



המבוקשות ביותר: דירות 3 חדרים



במדד חיפושי הנכסים המצב כמעט זהה למדד אפריל, גם באזורי החיפוש וגם בסוגי הנכסים - כך שדירות 3 חדרים הן עדיין הלהיט הבלתי מעורער. בתחום הדירות למכירה חיפשו מרבית הגולשים דירות 3 חדרים בחולון ובבת ים, לאחר מכן בחיפה ובחוף הכרמל, ובמקום השלישי בחיפושים ניצבה ראשון לציון, אם כי שם מדובר בדירות 4 חדרים.



אגב, תל אביב וירושלים לא מופיעות בעשירייה הראשונה בתחום חיפושי הדירות, על אף שמדובר בשתי ערים מבוקשות במיוחד למגורים. בתחום חיפושי הדירה לשכירות, כמו באפריל, דירות 3 חדרים ברמת גן וגבעתיים דורגו במקום הראשון, לאחר מכן דירות דומות בחיפה ובחוף הכרמל ובמקום השלישי - דירות בגודל זה באזור ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully