וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנו, השקיעו - וקצרו תשואה

אריק מירובסקי

5.6.2009 / 7:11

עסקה מתגלגלת



>> השבוע נציג את סיפורה של דירה מיוחדת שנמכרה באחרונה, ברחוב חבצלת השרון בכפר סבא, ששיקולי התמחור שלה היו מורכבים יחסית. מדובר בדירת 3.5 חדרים, שנבנתה במקור כדירת 4.5 חדרים, בשטח 118 מ"ר, שבעליה השקיעו בשיפוצה ובשדרוג שלה מאות אלפי שקלים. כשניסו בעליה למכור אותה, הם נתקלו במציאות האפרורית של שוק הדיור שעיכבה את המכירה - אבל לבסוף קצרו תשואה נאה על השקעתם.



2005

בסוף שנה זו נמכרה הדירה, שבאותו זמן היו בה 4.5 חדרים, תמורת 170 אלף דולר - כ-780 אלף שקל לפי שער החליפין של אותו הזמן. המחיר נחשב גבוה מעט יחסית לדירות דומות, במיוחד לנוכח מצבה של הדירה, שנבנתה 30 שנה קודם לכן ולא שופצה מעולם.



הרוכשים השקיעו בדירה מאות אלפי שקלים: שכרו שירותי אדריכלים, שברו קירות והפכו אותה לדירת 3.5 חדרים, עם חדר שינה, פינת עבודה וסלון גדולים במיוחד. כמו כן, הם ביצעו עבודות נגרות איכותיות, הזמינו מטבח ואמבטיות יוקרתיות, התקינו אסלות של פיליפ סטארק ועוד.



2008



בסוף השנה החליטו הבעלים למכור את הדירה, ודרשו בעבורה 1.55 מיליון שקל, מחיר שבכפר סבא שקול למחירה של דירת 5 חדרים. למרות זאת, הגיע קונה שהתפעל מהדירה והסכים לשלם את הסכום המבוקש, אבל דרש מהמוכרים פינוי מיידי. מכיוון שאלה רצו להישאר בדירה שנה נוספת - העסקה נפלה.



2009



המוכרים החליטו להתגמש בעניין המחיר ולבסוף התפשרו על מחיר של 1.4 מיליון שקל. מבחינת הקונה, מדובר בעסקה מצוינת, חרף העובדה שמחירה גבוה ב-200-300 אלף שקל ממחיר השוק של דירות 3.5 רגילות באותה סביבה. מדובר בדירה ייחודית, ומי שרוצה נכס ברמת גימור כה גבוהה נדרש לשלם עליו יותר.



בחישוב שעשו המוכרים נכלל חיסכון של דמי שכירות בגובה עשרות אלפי שקלים, הנובע מהישארותם בדירה שנה נוספת. התשואה הבסיסית שהמוכרים השיגו על הדירה מגיעה לכ-80%. גם אם נכלול את עלויות השיפוץ ונקזז את החיסכון בדמי השכירות, התשואה הממשית היא כ-40% בארבע שנים - תשואה מכובדת ביותר.



סייע בהכנת הכתבה: יהודה חיו משחר נכסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully