וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קידמו פה תוכניות פינוי-בינוי בלי היגיון"

גיא ליברמן

5.6.2009 / 7:11

בעל הבית



>> לאחר שנים רבות שבהן עמד מאיר ניצן בראש עיריית ראשון לציון, מבטיח ראש העיר הנכנס, דב צור, שהוא הולך לשנות לגמרי את הכללים. המשימה: להפוך את העיר לשלישית בגודלה בישראל מבחינת מספר תושבים בתוך כמה שנים. מדובר במקרה נדיר יחסית, שבו העומד בראש עיר גדולה רואה את התכנון והבנייה בעירו באופן שונה לגמרי מקודמו. היזמים כבר החלו להרגיש את השינוי.

על סוגיית הבנייה לגובה אומר צור כי בעבר "לא היתה מדיניות. במקומות שזה לא פוגע בתוואי - אני בעד, אבל מגדל כמו White (סמוך לכביש 4 בשכונת קרית ראשון) הוא לא נורמלי ושובר את כל הנוף. אני לא הייתי מסכים לדבר כזה".



הוא גם מתנגד בחריפות לריבוי תוכניכות הפינוי-בינוי בעיר שיזם קודמו: "לפי הערכה זהירה, אנחנו נחרוג מיעד האוכלוסין ל-2020 ב-65 אלף תושבים ונהיה 315 אלף. בלחץ היזמים איפשרו כאן לקדם תוכניות פינוי-בינוי מעבר לכל היגיון". בהזדמנות זאת גם מודיע צור כי "מעבר לחמש תוכניות, שחלקן לא יתאפשרו להערכתי, אני עוצר את כל פרויקטי הפינוי-בינוי".



לדבריו, "יש דרכים אחרות להתחדשות, למשל תוכנית לחידוש חזיתות הבתים. לפחות במקרה אחד בעיר זה הביא לעליית ערך של בתים. מעבר לכך, בעניין הפינוי-בינוי אני רוצה שהעירייה תלווה את הדיירים, שהם בעלי הקרקע, במציאת היזם, מכיוון שאנחנו יודעים להתמודד טוב יותר מול הכרישים".



צור מגדיר שתי בעיות מרכזיות בעיר: "גידול האוכלוסייה מקשה על התשתיות, שלא מוכנות לכך, ולראיה קשה לצאת מהעיר בשל הפקקים. פרט לכך, יש לנו בעיית תעסוקה, מפני שלא התפתחו תשתיות תעסוקה במקביל לפיתוח המגורים. יש בעיר 2 מיליון מ"ר לתעסוקה, ולפי הפרמטרים המקובלים אנחנו צריכים לפחות 3 מיליון מ"ר. 50% מכוח העבודה בראשון לציון יוצא ממנה לערים אחרות, וזה כבר יוצר בעיות איכות סביבה ופוגע בכלכלת העיר".



את תוכניתו להקים פארק תעסוקה במערב העיר על שטח של 1,000 דונם הוא מכנה "הבייבי שלי": "אני רוצה להביא לא רק היי-טק, אלא את הבנקים הגדולים ושירותים פיננסיים. למה בנק מסוים, לא משנה שמו, שמעסיק 4,800 עובדי הנהלה בתל אביב ייכנס לשם עם כל 2,000 כלי הרכב שהוא מחזיק לעובדים שנתקעים בפקקים? למה שיישבו שם כשמשלמים מחירים מטורפים בשדרות רוטשילד?



"החלום שלי בנוגע לשטחי תעסוקה נובע מזה שלפני 20 שנה עבדתי בהרצליה כשנבחר אלי לנדאו לראש עיר. באותה תקופה אזור התעשייה המערבי היה סדרה של מוסכים ומפעלים. בא לנדאו והתחיל לעשות שדרות ארבע-מסלוליות עם דקלים ומגרש חנייה ענק, שלפני 20 שנה חנו בו בבוקר חמש מכוניות. אף אחד לא הבין מה היהודי עושה, ותראו את המקום הזה כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully