וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפדרל ריזרב דחה התנגדות ג'יי פי מורגן ואמריקן אקספרס לגייס עוד כספים

רויטרס

5.6.2009 / 9:03

הפדרל ריזרב הודיע כי עליהם לגייס עוד כספים אם ירצו להשיב את כספי הממשל



הפדרל ריזרב דחה את התנגדותם של בנק ג’יי פי מורגן צ’ייס וחברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס, וקבע כי יהיה עליהם לגייס עוד כספים השבוע לפני שיוכלו להשיב את כספי תוכנית הסיוע למגזר האמריקאי (TARP), לפי דיווח "פייננשל טיימס".



מקורות המקורבים לפרשה אמרו לעיתון "פייננשל טיימס" כי הפדרל ריזרב דחה את בקשת הבנקים להשיב את הכספים כי הם שני הגופים היחידים שעברו את מבחני העמידות אך לא גייסו די כספים. בשיחות שהתנהלו בין הגופים ובין הפדרל ריזרב, טענו ג'יי פי מורגן ואמריקן אקספרס כי אין להם צורך במימון נוסף.



מוקדם יותר השבוע גייס בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס 5 מיליארד דולר באמצעות מכירת מניות. אמריקן אקספרס גייסה 500 מיליון דולר באמצעות מכירות מניות גם כן.



בכירים בפדרל ריזרב בארה"ב הפתיעו את המגזר הבנקאי בארה"ב בשבוע האחרון לאחר שדרשו מהבנקים להגדיל את סכום הכסף אותו הם מגייסים לפני שיחזירו את הכספים שלוו מהממשל במסגרת תוכנית TARP.



הפדרל ריזרב הודיע לג'יי פי מורגן צ'ייס ולאמריקן אקספרס כי יהיה עליהם להגדיל את בסיס ההון שלהם אם הם מעוניינים להחזיר את הכספים, ארבעה שבועות בלבד לאחר שנאמר להם כי יש להם מספיק הון כדי לעמוד בהחמרת המיתון, אם תתרחש. מורגן סטנלי קיבל הוראה לגייס עוד כספים לאחר שכבר הנפיק מניות וגייס את הסכום אותו דרש הפדרל ריזרב.



"הפדרל ריזרב לא רוצה לספוג ביקורות אם הוא ירשה לבנקים לשלם בחזרה את הכספים, ואז הבנקים יגידו שאין להם מספיק הון כדי לשוב ולהעניק הלוואות", אמר לורנס קפלן, עורך דין לשעבר במשרד לפיקוח על החסכונות לבלומברג.



בנק אוף אמריקה, ג'יי פי מורגן צ'ייס ובנקים נוספים גייסו השבוע למעלה מ-19 מיליארד דולר במטרה להתחיל להחזיר כספים לממשל האמריקאי לאחר שלוו מיליארדי דולרים במסגרת תוכנית הסיוע למגזר הפיננסים בארה"ב (TARP).



הבנקים מנסים בימים אלה להראות לממשל האמריקאי שהם מסוגלים להישאר בפעילות ללא תמיכה ממשלתית. הפדרל ריזרב צפוי בשבוע הבא להודיע אילו מבין 19 הבנקים הגדולים בארה"ב, אשר עברו את מבחני העמידות, יכולים להחזיר את כספי משלמי המסים למדינה.



מוקדם יותר השבוע, פירסם הבנק הפדרלי את הקווים המנחים להשבת כספי תוכנית TARP על ידי 19 הבנקים הגדולים בארה"ב. הבנקים, אשר להם נכסים בשווי משותף של למעלה מ-100 מיליארד דולר, נאלצו לעבור מבחני עמידות כדי לקבוע האם יש להם בסיס הון מספיק כדי להתמודד עם הרעה אפשרית במצב הכלכלי בארה"ב. אותם בנקים קיבלו בסף הכל 228.6 מיליארד דולר מתוכנית TARP בשווי 700 מיליארד דולר.



כדי לשלם בחזרה את כספי הסיוע, על הבנקים להגיש בקשה לגוף הרגולטורי העיקרי המפקח עליהם ולבקש את אישורו. בקשותיהן של מועמדים מוצלחים להשיב את הכספים יועברו למשרד האוצר לאישור סופי. הסיבוב הראשון של אישורים מטעם משרד האוצר צפוי בשבוע הבא.



הבנקים בארה"ב מעוניינים להחזיר את הכספים לממשלה כדי להימנע מהגבלות שכר ובונוסים ומהגבלות גיוס עובדים אשר נכפו על החברות שנאלצו להיעזר בסיוע הממשלתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully