וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: הצלחת מדד ת"א 25 להתבסס מעל למשוכת ה-900 נקודות תהווה איתות חיובי לבאות

נתן שבע

5.6.2009 / 10:45

בבנקים לאומי והפועלים מזהירים מפני מימוש רווחים בטווח הקצר



הצלחת מדד תל אביב 25 להתבסס מעל למשוכת ה-900 תהווה איתות חיובי לבאות. כך כותבים בבנק הפועלים בסקירתם השבועית על שוקי המניות. בשבוע האחרון ניסה מדד תל אביב 25 לחצות את רף 900 הנקודות, לראשונה מאז ספטמבר אשתקד. לפי שעה המדד הצליח לחצות את המשוכה במהלך המסחר התוך יומי בלבד ביום רביעי, ולא הצליח להתבסס מעל לרף הפסיכולוגי.



בסיכום שבועי רשמו מרבית המדדים המובילים עליות שערים. מדדי המעו"ף ות"א 75 עלו בכ-1.9% וכ-3.9% בהתאמה, מדדי הבנקים והיתר 50 עלו בכ-3.3% וכ-3.5% בהתאמה, ואילו מדד נדל"ן 15 חתם את השבוע בירידה של כ-1.2%.



בחודשים האחרונים ניכרת רוח חיובית בעולם, אולם אין להתעלם מהסבירות למימוש רווחים בטווח הקרוב. מנגד, התשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים עשויות להמשיך ולתמוך באפיק המנייתי, כותב האנליסט ירון פרידמן ממחלקת המחקר של הבנק.



עוד הם מוסיפים כי למרות הנימה החיובית בשוקי המניות בישראל ובעולם אין להתעלם מגורמי הסיכון, שעודם קיימים באפיק המנייתי. "הנתונים במישור המקרו כלכלי המקומי עודם שליליים, בדגש על נתוני שוק העבודה והצפי לצמיחה שלילית ב-2009. גם במישור המיקרו יש לזכור את הסיכונים הטמונים בשוק, כשלמרות השיפור היחסי למול תוצאות 2008, הצפי הוא כי דו"חות החברות לשנה זו עדיין יצביעו על האטה בפעילות למול השנים הקודמות".



בבנק לאומי מציינים כי המגמה החיובית בשוק המניות המקומי תימשך על רקע היעדר אלטרנטיוות ובשל רמת מחירים נוחה יחסית. עם זאת, בטווח הקצר לנוכח ביצועי שוק המניות קיימת סבירות גבוהה לתיקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully