וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל קופןת גמל מודיעה במכתב לעמיתיה שהם יפוצו על הפסדיהם במשבר הכלכלי

אורלי וילנאי

5.6.2009 / 12:10

מודה: גרמנו הפסד של עשרות אלפי שקלים ללקוחות



מאות לקוחות של חברת כלל קופות גמל יקבלו בימים הקרובים מכתב התנצלות מהחברה, שתוכנו נדיר בתחום העסקים והפיננסים. במכתב מודה חברת "כלל" כי לא מימשה במועד את בקשות עמיתיה לשינוי בקופות הגמל, ובשל כך הפסידו הלקוחות עשרות אלפי שקלים.



בקיץ 2008, עם הפרסומים הראשונים בדבר המשבר הכלכלי, פנו עמיתים רבים לחברות הביטוח בבקשה לבצע שינויים בקופות הגמל, בקרנות הפנסיה ובהשקעות אחרות, כדי להציל את כספם מהמפולת הכלכלית. כעת מתברר כי בכלל קופות גמל לא השתלטו על מספר הפניות ולא מילאו במועד בקשות של רבים מהעמיתים, וכך בזמן שעבר מהגשת הבקשה ועד למימושה איבדו הלקוחות ממון רב.



"לפי בחינה שערכנו, חל עיכוב בביצוע ההוראה שנתת לפדיון קופת הגמל שלך", נכתב במכתב שהחברה שולחת בימים אלה לעמיתיה שהפסידו כספים, "ועל כן החליטה הנהלת כלל פנסיה וגמל לפצות אותך בגין עיכוב זה". עוד נכתב במכתב כי "התקופה שבה ניתנה ההוראה לפדיון היתה תקופה שבה המשק כולו סבל ממשבר כלכלי. כהשלכה ישירה מהמשבר, עמיתים רבים ביקשו לבצע פעולות בקופות הגמל שלהם - נוצר לחץ של פניות שבגינו חל העיכוב".



אחד הלקוחות שנפגעו הוא אלי חסיד, ניצול שואה בן 85. 30 שנה הוא עבד בתפקיד ניהול בבנק דיסקונט, ומהכסף שנחסך בקופת הגמל שלו הוא מתקיים היום. ב-8 ביולי 2008, לאחר שיחה עם יועצת קופות הגמל, ביקש חסיד לעשות שינוי בקופות שלו - להעביר את הקופה לאפיק אחר באותו מסלול. אבל חודש אחר כך, כשבדק את המספרים, ראה שהסכום שחסך פחת בכ-70 אלף שקל. בדיקה נוספת העלתה שההעברה שביקש נעשתה רק ב-1 באוגוסט, שלושה שבועות אחרי ההוראה שנתן, ולא שלושה ימים כפי שמחייב התקנון.



חתנו של חסיד פנה לכלל גמל, ובתגובה נאמר לו שבשל תקלה טכנית התעכבה ההעברה וכי החברה החליטה לפצותו ב-6,500 שקל. חסיד לא ויתר ופנה למנכ"ל קרן הפנסיה של כלל, דני פנחסי. פנחסי הסביר שהכאוס בתקופת הקיץ היה גדול ושהוא מוכן לזכות את חסיד ב-6,000 שקלים נוספים.



חסיד סירב לוותר על פיצוי במלוא הסכום שאיבד. חליפת המכתבים נמשכה וחסיד קיבל במהלכה מכתב מכלל, ובו דרישת תשלום של 3,000 שקל, שחסיד חייב לכאורה לקופה. אחרי פניית חסיד למערכת "המשמר האזרחי" ברדיו 99, השתנתה התגובה של כלל. חסיד זומן לפגישה אישית עם המנכ"ל פנחסי ועם חשבי החברה, כדי לקבוע את גובה הפיצוי.



בכלל מבטיחים כעת, שפגישה אישית תיקבע לכל אחד מהעמיתים שנפגעו, וכי גובה הפיצוי יהיה בין עשרות שקלים לאלפי שקלים. כעת נשאלת השאלה, האם כלל היא החברה היחידה שבה אירעה התקלה כזו, או שהיא רק היחידה הטורחת לעדכן בכך את לקוחותיה?



מכלל גמל נמסר בתגובה כי "חסיד הינו אחד מהעמיתים שאכן סבלו מעיכובים בהעברות הכספים שלהם, בשל הלחץ הגדול על מוקדי השירות של חברות הפנסיה והגמל בשנה שעברה. לאחר ששככה המהומה והחיים שבו למסלולם הרגיל, ביצעה חברת כלל גמל, ביוזמתה, איתור של כל אותם עמיתים שחל עיכוב בביצוע ההוראה שלהם, ובימים הקרובים היא עומדת לזכות אותם בסכומי כסף משמעותיים, בגין אותו עיכוב. גם מר חסיד יהיה בין המפוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully