וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GMF מציעה לבעלי האג"ח: תספורת של 40% או דחיית התשלום והזרמת כסף של הבעלים למימון חלק מממנו

נתן שבע

5.6.2009 / 12:17

ל-GMF אין כסף לשלם את הקרן בסך של 26 מיליון שקל בסוף החודש הקרוב



חברת ג'י.אם.אף (GMF) שכבר הודיעה כי לא תוכל לעמוד בתשלומי הקרן שלה גיבשה הצעה להסדר עם מחזיקי האג"ח. ג'י.אם.אף צריכה לשלם תשלומי קרן וריבית בסכום של כ-7.5 מיליון דולר בסוף החודש. החברה הודיעה כי תוכל לשלם רק את תשלומי הריבית, אך לא את תשלומי הקרן. כעת מציעה החברה לבעלי האג"ח שלה שתי הצעות.



ההצעה הראשונה היא תספורת לבעלי האג"ח הכוללת תשלום של 60 אגורות לכל שקל ערך נקוב של איגרת - כלומר רכישת האיגרת בהנחה של 40%. לצורך כך יעמידו בעלי המניות לחברה הלוואת בעלים למימון הרכישה. החלופה השניה היא דחיית פירעון יתרת קרן איגרות החוב ב-30 חודש כאשר בעלי המניות יתחייבו כלפי החברה כל אחד לפי חלקו היחסי כי יעמידו לרשותה סכום של עד 23 מיליון שקל על מנת לשלם את הסכומים. הריבית השנתית על איגרות החוב תפחת לשיעור שנתי של כ-3.5%. ג'יאמאפ צריכה להחזיר 26 מיליון שקל תשלומי קרן בסוף החודש הקרוב וסכום דומה בסוף השנה.



בעלי המניות של החברה הן חברת אר פי פאנד (63%) של ג'רי מנדל - מבכירי מריל לינץ' בעבר - וחברת החיתום פועלים אי.בי.אי (35.8%) - שייסדו רונן צלניר ויואב קפלן ושבה מחזיק גם בית ההשקעות אי.בי.אי ובנק הפועלים. פועלים אי.בי.אי. הודיעה במקביל כי "לפנים משורת הדין, היא מוכנה לתרום להסדר של GMF עם בעלי איגרות החוב שלה. תרומת החברה להסדר עשויה להגיע לסך של כ- 11 מליון שקל שיושקעו ב-GMF (לצד השקעת בעל מניות הרוב), אם זו תגיע להסדר עם בעלי איגרות החוב ברוח הצעת בעלי המניות".



ג'י.אמ.אפ עוסקת במתן הלוואות לעסקים, כאשר לדו"חותיה מוצמדת אזהרת "עסק חי" בדוחו"תיה. ביום רביעי תתכנס אסיפת בעלי החוב של החברה לשמוע את ההצעות. האסיפה נקבעה עוד קודם כאשר בשבוע שחל ביקשו בעלי החוב פרעון מיידי של האיגרת. איגרת החוב של החברה נסחרת ב-57 אגורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully