וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: החוזים העתידיים מורים על עליות של עד 0.5% בפתיחה בציפייה לנתוני תעסוקה

ניר צליק

5.6.2009 / 14:44

מניית סיטי תסחר על רקע החלפתו האפשרית של מנכ"ל הבנק, ויקראם פנדיט



החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על עליות של עד 0.5% בפתיחת המסחר, בציפייה לנתוני תעסוקה שיפורסמו כשעה לפני פתיחת המסחר.



אמש הסתיים המסחר בעליות קלות, כאשר דאו ג’ונס התחזק ב-0.8% ל-8750 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.3% ל-1850 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 1.1% ל-942 נקודות.



בגזרת המקרו, הדו"ח על מצב התעסוקה של משרד העבודה האמריקאי, הכולל מספר אינדיקטורים הנוגעים לשוק העבודה, צפוי להראות ירידה של 530 אלף מקבלי שכר במגזר הלא חקלאי בחודש מאי ביחס לחודש אפריל. באפריל הצטמצם מספר מקבלי השכר ב-539 אלף ביחס לחודש מארס, כך שקצב איבוד המשרות במגזר הלא חקלאי צפוי להאט במעט. שיעור האבטלה על פי האנליסטים צפוי לעלות ל-9.2% בחודש מאי, ביחס לשיעור אבטלה של 8.9% בחודש אפריל.



הטלטלות בענף הבנקאות האמריקאי עשויות להימשך. התאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות בארה"ב (FDIC) מתכנן לערוך שינוי כולל בהנהלה של ענקית הפיננסים סיטי, שתשפיע בין היתר גם על מנכ"ל החברה ויקראם פנדיט, שעשוי לסיים את תפקידו. כך אמרו מקורות המקורבים לפרשה לעיתון "וול סטריט ג'ורנל". בכירים מהתאגיד פנו למנכ"ל יו. אס בנקורפ לשעבר, ג'רי גרונדהופר - אשר לאחרונה הצטרף לדירקטוריון סיטי, לראות האם יהיה מעוניין להיות המנכ"ל החדש של החברה.







הפדרל ריזרב דחה את התנגדותם של בנק ג’יי פי מורגן צ’ייס וחברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס, וקבע כי יהיה עליהם לגייס עוד כספים השבוע לפני שיוכלו להשיב את כספי תוכנית הסיוע למגזר האמריקאי (TARP), לפי דיווח "פייננשל טיימס". מקורות המקורבים לפרשה אמרו כי הפדרל ריזרב דחה את בקשת הבנקים להשיב את הכספים כי הם שני הגופים היחידים שעברו את מבחני העמידות אך לא גייסו די כספים. בשיחות שהתנהלו בין הגופים ובין הפדרל ריזרב, טענו ג'יי פי מורגן ואמריקן אקספרס כי אין להם צורך במימון נוסף.



חברת הביטוח האמריקאית AIG, אשר חולצה מספר פעמים על ידי ממשל ארה"ב מסכנת קריסה, עשויה לגייס 988 מיליון דולר באמצעות מכירת מניות בחברת ביטוח המשנה טרנסאטלנטיק הולדינגס. AIG מציעה למכירה 26 מיליון מניות במחיר של 38 דולר למניה, לפי הודעת החברה. בידי החברה כיום כ-39 מיליון מניות, או 59% מחברת ביטוח המשנה. לאחר המכירה תחזיק AIG בפחות מ-20% ממניות טרנאטלנטיק הולדינגס.



ריו טינטו, חברת הכרייה השלישית בגודלה בעולם, ויתרה על תוכניותיה לקבל השקעה בשווי 19.5 מיליארד דולר מחברת צ'ינאלקו הסינית. זאת, לאחר שמנייתה עלתה ונרשמה התאוששות בשוק הסחורות בעולם - דבר אשר הביא את ריו טינטו להחליט כי תצליח לגייס כספים כדי לשלם חובותיה בעצמה.



סוני מיוזיק, חטיבת המוסיקה של סוני, תצטרף לשירות הקליפים שמפתח בימים אלה אתר שיתוף קבצי הווידיאו יוטיוב ביחד עם יוניברסל מיוזיק. סוני היא חברת התקליטים הראשונה שמצטרפת ליוזמה למעט יוניברסל המייסדת. המיזם המשותף מכונה Vevo והשקתו צפויה מאוחר יותר השנה. הפרטים הכספיים של הצטרפותה של סוני למיזם לא פורסמו, ועדיין לא ידע אם סוני תעשה יותר מאשר רק לספק קליפים לאתר.



בין המניות הישראליות שעשויות לעורר עניין במסחר ניתן למנות את: ענקית התרופות הגנריות טבע, יצרנית פתרונות ה-WiMax אלווריון, יצרנית תוכנות האבטחה צ’קפוינט, חברת הבילינג אמדוקס ויצרנית מסופי הסליקה האלקטרוניים וריפון שפירסמה את דו"חות הרבעון לפני מספר ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully