וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס ישוב לתפקידו החודש לאחר שלקח חופשה בת שישה חודשים לטיפול במצבו הבריאותי

הדר תדמור

5.6.2009 / 17:01

בינואר הודיע ג'ובס במפתיע על החופשה, ומניית אפל צנחה; בשבוע הבא יתקיים כנס Worldwide developer השנתי



מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס ישוב לחברה החודש כמתוכנן, עם תום חופשת המחלה שלקח – כך דיווח מקורב לחברה לעיתון "וול סטריט ג'ורנל".



הדיווח שג'ובס ישוב עד לסוף החודש מגיע לפני ועידת Worldwide Developer השנתית בסן פרנסיסקו, אירוע בו חשף ג'ובס בשנה שעברה את הדור השלישי של העיתון אייפון, והוא לא היה צפוי להשתתף בו השנה.



סטיב ג'ובס, המנכ"ל המיתולוגי של אפל עזב בינואר את החברה בשל מצב בריאותו. במשך חודשים ארוכים הכחיש ג'ובס שמועות על בעיות בריאות, אך תמונות של דמותו ההולכת ומרזה הביאו להשערות לגבי מצבו. בסופו של דבר החליט ג'ובס על חופשה של מספר חודשים כדי להתמקד במצבו הפיסי ולהבריא.



העיתון "ניו-יורק טיימס" ציטט בינואר שני אנשים המעורים במצבו הבריאותי של ג'ובס, אשר הבהירו כי הוא אינו סובל מהישנותו של סרטן הלבלב, אך מצבו הבריאותי הנוכחי מונע מגופו לעכל מזון. רופאיו המליצו לו להפחית בלחץ, שעשוי אולי להחמיר את הבעיה הרפואית.



את המושכות קיבל טים קוק, שכיהן כמנהל תפעולי ראשי של אפל ומי שמפקח על חטיבת מחשבי המקינטוש, מחלקת התמיכה וערוצי ההפצה. ג'ובס, הסובל מאי איזון הורמנלי, עידכן את התקשורת בפרישתו הזמנית על ידי פרסום אימייל שהפיץ לעובדי אפל.



במייל נכתב: "לרוע המזל, העניין סביב מצבי הבריאותי ממשיך להוות הסחת דעת - לא רק עבורי ועבור משפחתי, אלא גם עבור כל האחרים באפל. אני בטוח שכולכם ראיתם את המכתב שפרסמתי בשבוע שעבר, שחלק משהו מאוד אישי עם קהילת אפל (ג'ובס חשף כי "חוסר איזון הורמונלי גרם לאובדן המשקל שלו" - ג.ג). לרוע המזל, העניין סביב מצבי הבריאותי ממשיך להוות הסחת דעת - לא רק עבורי ועבור משפחתי, אלא גם עבור כל האחרים באפל. בנוסף, בשבוע האחרון למדתי שבעיות הבריאות שלי מסובכות מכפי שצפיתי. החלטתי לפרוש באופן זמני עד סוף חודש יוני מסיבות בריאותיות, בכדי לאפשר לעצמי להתמקד בטיפול בבריאותי, לצאת מאור הזרקורים ולאפשר לכל שאר האנשים באפל להתמקד בהבאת המוצרים המפכניים שלנו...אני מחכה לראותכם שוב הקיץ".



העזיבה הפתאומית של ג'ובס את החברה המעשה עוררה דאגה בקרב בעלי מניות של החברה, אך זכתה גם לגילוי הערצה ברשת האינטרנט על הצעד האמיץ. עזיבתו של ג'ובס את החברה הביאה לצניחת מניית אפל ולהפסקת המסחר בה. בינתיים, שבה מניית אפל להיסחר והיא עומדת כיום על למעלה מ-140 דולר.



על אף חופשתו, ג'ובס המשיך להיות מעורב בפעילות השוטפת בחברה, גם בעת חופשת המחלה שלו, היומיומיות של החברה, אך כי ג'ובס ממשיך להיות מעורב באסטרטגיות והמוצרים החשובים של החברה גם מביתו.



ג'ובס בדק והגיב על מוצרים חדשים ותכניות חדשות, והיה מעורב מאוד בתכנון ממשק המשתמש של מערכת ההפעלה החדשה לאייפון (iPhone) שאפל השיקה בעת חופשתו. בנוסף היה ג'ובס מעורב גם בפיתוח פרויקטים עתידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully