וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס צופה לשוב לרווחיות עד 2011; מוכרת את המותג סאטורן לנהג מירוצים

סוכנויות הידיעות

5.6.2009 / 18:03

ענקית הרכב שביקשה הגנה צפויה לרשום השנה הפסד של 17.5 מיליארד דולר; תקבל עד 200 מ' ד' עבור סאטורן



ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס, אשר ביקשה בתחילת השבוע הגנה מפני נושיה, צופה לשוב לרווחיות עד שנת 2011 לאחר יציאתה מהליכי פשיטת רגל בתור חברה חדשה וקטנה יותר. כך לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט לפשיטות רגל בארה"ב, דיווחה סוכנות הידיעות AFP.



במקביל, הודיעה GM על מכירת המותג סאטורן לנהג המרוצים האמריקאי רוג'ר פנסק. לפי דיווחים, שווי העסקה עד 200 מיליון דולר.



אוורקור פרטנרס, המשמשת כיועצת פיננסית של GM, העריכה כי החברה תרשום השנה הפסד של 17.5 מיליארד דולר, אולם תשוב לרווח לפני מס של שלושה מיליארד דולר בשנת 2001. עד שנת 2014 צפוי הרווח השנתי של GM להגיע ל-7.8 מיליארד דולר, העריכה אוורקור.



במקביל, הודיעה GM על מכירת חטיבת סאטורן לנהג המרוצים לשעבר רוג'ר פנסק, הידוע בכינויו "מר אינדי" ואשר בבעלותו נמצאת סוכנות הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, פנסק אוטומוטיב גרופ. שווי העסקה, אשר לא נמסר בהודעה הרשמית של החברה, צפוי להיות בין 100 ל-200 מיליון דולר, לפי בלומברג. מוקדם יותר השבוע מסרה GM כי לא פחות מ-16 חברות ומשקיעים הביעו עניין ברכישת סאטורן.



GM, שנוסדה לפני 100 שנים, הגישה בתחילת השבוע בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11) - כחודש בלבד לאחר שמתחרתה הקטנה יותר, קרייזלר, נכנסה אף היא להליכי פשיטת רגל. פשיטת הרגל של GM היא השלישית בגודלה בתולדות ארה"ב, אחרי ליהמן ברדרס ו-וורלדקום. לאחר יציאת החברה מהליכי פשיטת הרגל, במסגרתם עתיד הממשל להזרים 30 מיליארד דולר נוספים לחברה, בנוסף ל-20 מיליארד שכבר הוזרמו, צפוי הממשל להחזיק בכ-60% ממניות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully