וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים בארה"ב צופים בראשונה שהבנק הפדרלי יעלה את הריבית עד סוף השנה

סוכנויות הידיעות

5.6.2009 / 21:39

החוזים על הריבית הפדרלית מעניקים סיכוי של 66% להעלאת הריבית ל-0.5% עד נוב', לעומת סיכוי של 27% אתמול



המשקיעים בארה"ב צופים לראשונה זה חודשים כי הבנק הפדרלי עשוי להעלות את הריבית בארה"ב עד סוף השנה, על רקע דעיכת המיתון. החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds Futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 66% לכך שהבנק הפדרלי יחליט להעלות את הריבית לרמה של 0.5% עד חודש נובמבר. זאת, לעומת ריבית בטווח של 0%-0.25% כיום. אתמול העניקו החוזים הסתברות של 27% להעלאת ריבית בשיעור זה.



נתונים טובים מהצפוי לשוק התעסוקה בחודש מאי שפורסמו היום, כמו גם התבטאויות של בכירי הבנק הפדרלי בימים האחרונים, תרמו להתגברות הציפיות להעלאת הריבית, העריך ראש אסטרטגיית מטבע בבית ההשקעות בראון ברדרס הרימן, מרק צ'נדלר.



מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי שוק התעסוקה בארה"ב איבד בחודש מאי 345 אלף משרות, המספר הנמוך ביותר זה שמונה חודשים, לאחר נפילה של 504 אלף משרות בחודש אפריל. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של 520 אלף משרות במאי, לאחר נפילה של 539 אלף משרות שעליה דווח במקור בחודש אפריל. שיעור האבטלה בארה"ב עלה בחודש מאי ל-9.4% - הרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 1983.



נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה, דניס לוקהרט, אמר בראיון שפורסם היום כי ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) צריכה לנקוט בצעדים מקדימים, ולא להמתין זמן רב מדי בטרם תתחיל לנקוט במדיניות מוניטרית מצמצמת.



נשיא הבנק הפדרלי של קנזס סיטי, תומס הניג, אמר ביום רביעי כי עליית התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות הארוכות מצביעה על כך שהבנק הפדרלי אמור להתחיל לשוב להעלאת הריבית. "עלינו לגלות ערנות לגבי סימנים של השוק, והתחיל לאזן את המדיניות המוניטרית לפני שהאינפלציה תצא מכלל שליטה", אמר הניג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully