וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האג"ח הממשלתיות עשויות לסבול מהזינוק בתשואות בארה"ב

נתן שבע

6.6.2009 / 14:21

בימים חמישי ושישי טיפסה התשואה על האג"ח ל-10 שנים בארה"ב ב-0.3% ל-3.86%; טבע בפער חיובי של 2%



מדד תל אביב 25 איים בשבוע שעבר על רמת ה-900 נקודות אבל לא הצליח להתבסס מעליו, ונסוג מאז בכ-2.5%. בבנק הפועלים ציינו בסקירתם השבועית בסוף השבוע, כי התבססות מעל רמה זו עשויה להוות סממן חיובי לבאות.



בסיכומן של שני ימי המסחר האחרונים לשבוע בארה"ב, נרשמה מגמה חיובית כך שהבורסה תנסה לחדש את העליות לאחר יומיים של ירידות קלות. מנגד עשויות האגרות הממשלתיות לסבול מלחץ שלילי כתוצאה מהמשך העלייה בתשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב .



התשואה על האג"ח הממשלתיות לטווח של עשר שנים בארה"ב טיפסה בימים חמישי ושישי מרמה של 3.55% לרמה של 3.86% לצד החשש מהתגברות האינפלציה. עוד בארה"ב, מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.2%, והנאסד"ק נשאר ללא שינוי. בסיכום שבועי, עלה דאו ג'ונס ב-3.1% והנאסד"ק הוסיף 4.2%.



בתחילת יולי יתבצע העדכון במדדי המניות בבורסה שנערך מידי חצי שנה, כאשר הנתונים הקובעים לעדכון יהיו נתוני שווי המניות הממוצע ב-15 הימים הראשונים של חודש יוני.



בבנק לאומי העריכו בסוף השבוע כי על פי נתוני המסחר בימים אלה נראה כי העדכון יביא ליציאתן של מניות גזית גלוב ושופרסל ממדד תל אביב 25 והחלפתן במניות קבוצת דלק וכור, ואילו למדד ת"א 75 הכולל כיום 75 מניות תצורפנה כ-15 מניות חדשות. כניסה של מניה למדד מובילה לרוב לעלייה במחיר המניה. גופים המשקיעים במדד אמורים להצטייד במניות הנכנסות שזוכות לעיתים לביקושים ערים בעיקר מתעודות סל ביום האחרון שלפני עדכון המדד. במקביל יציאה מהמדד מובילה ללחץ שלילי על המניה.



כור מכרה 0.55% נוספים מקרדיט סוויס ברווח של כ-374 מיליון שקל בימים האחרונים. מדובר במכירה מהותית שישית של מניות קרדיט סוויס שביצעה כור מתחילת הרבעון השני. בעקבות המימושים תרשום כור ברבעון השני רווח הון של כ-1.45 מיליארד שקל. מניית כור זינקה ב-170% מתחילת השנה בעקבות המכירות.







אפריקה ישראל מכבידה על מדד הנדל"ן. גל של המלצות מכירה של גופים מוסדיים בשבוע שעבר לוחץ על מניה למטה והיא איבדה 18% בארבת ימי המסחר האחרונים.



מבין המניות הדואליות בולטת פרטנר בולטת בפער חיובי של 3.5% זאת, על רקע כוונת בעלת השליטה תאגיד האצ'יסון הסיני, למכור החברה ועל המגעים שמקיים עמיקם כהן, מנכ"ל החברה לשעבר, גם עם שאול אלוביץ' בעניין. גם טבע נהנית מפער ארביטראז' חיובי של 2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully