וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסה של לקוח גדול עלולה ליצור פעולת שרשרת מכאיבה - האם ניתן לזהותה מבעוד מועד?

טלי חרותי-סובר

6.6.2009 / 16:40

קריסה של לקוח גדול הוא תהליך קשה ובזמן משבר הוא עלול להיות קשה עוד יותר; כך תזהה סימני קריסה ראשונים



קריסה של לקוח גדול עלולה ליצור פעולת שרשרת מכאיבה, בעיקר אם אתה בעל עסק קטן. מדובר בתהליך קשה תמיד, אך בזמן משבר הוא עלול להיות קשה עוד יותר. כך תזהה סימני קריסה ראשונים:

1. מועדי תשלום - כל עסק מפתח לעצמו מודל ונהלים ביחס למועדי התשלום לספקים שלו. סטייה מאותם מועדים מחייבת התייחסות מיידית שכן, היא מצביעה על החלטה מודעת של הלקוח לעכב תשלום לספק. החלטה שכזו מתקבלת בעיקר בשל מצוקה תזרימית.



2. שינוי בזהות הגורם המטפל בחובות לספקים אצל הלקוח - אם במשך שנים טופל הספק על ידי מנהל החשבונות של הלקוח ועתה, מתבקש הספק לשוחח עם מנהל הכספים או עם בעל העסק על חוב פתוח. הדבר צריך להדליק נורה אדומה אלא אם כן, מדובר בבירור לגיטימי של פריט חיוב.



3. החלפת שיקים - בקשה של הלקוח להחליף שיקים שבידי הספק בסדרה אחרת של שיקים מבנק אחר, עלוהל להיות סימן בעייתי. גירסה חמורה יותר של אותה התנהגות היא החלפת שיקים למועדים מאוחרים יותר.



4. החלפת בנק - החלפת בנק בעסק מסחרי אינו עניין של מה בכך וכרוך בפרוצדורה סבוכה ומורכבת. אם הלקוח מחליף בנק, הרי צריכה להיות לכך סיבה רצינית ביותר. לעיתים קרובות הסיבה היא שהבנק הקודם הפסיק את מתן האשראי. על כן, כאשר לקוח מעכב תשלום בטענה כי הוא החליף בנק והוא ממתין לאמצעי תשלום (פנקס שיקים חדש), יש בכך אינדיקציה ברורה לקשיים.



הכתבה המלאה במחר במדור היזמים. וגם: אירועי השבוע ליזמים, פתיחת מרכז יזמות באוניברסיטת תל אביב וקורס חדש ליזמים בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully