וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת ההודית: תעש הוכנסה לרשימה שחורה של חברות שההתקשרות איתן הוקפאה

אורה קורן

6.6.2009 / 18:27

על רקע חשדות למתן שוחד תמורת עסקות בטחוניות, בהן מעורב באני צ'אודרי



משרד ההגנה ההודי הכניס את התעשייה הצבאית "לרשימה שחורה" לצד שש חברות זרות נוספות. כך הודיע ביום שישי שר ההגנה ההודי, א.ק. אנטוני. המשמעות היא, שהודו לא תחתום עם תעש על עסקות חדשות, ועסקות שנחתמו יוקפאו עד להוצאתה מהרשימה. באחרונה דיווחה תעש, כי חתמה על הסכם לניהול הקמת מפעלי תחמושת בהודו בכ-240 מליון דולר, מבלי לפרט את חלקה בהקמה.



"השר החליט לנקוט צעדים נוקשים נגד שחיתות ולהעביר במהלך מסר", אמר דובר משרד ההגנה ההודי. "נעצרו כל העסקות בצנרת של שבע החברות האלה, שהוזכרו בדו"ח החקירה הראשוני של השירות החשאי ההודי (CBI), נגד המנכ"ל הקודם של ה-OFB, סודיפטה גוש". ה-OFB הוא גוף ממשלתי המקביל לתעש הישראלית.



עוד נמסר בתקשורת ההודית, כי משרד ההגנה נקט בצעד זה מול החברות אף ששירותי הביטחון לא הגישו כתב אישום מפורט, כיוון שהתרשם כי ישנן עדויות להעברות כספים לחשבונו האישי של גוש. מקור במשרד ההגנה מסר, כי גוש החזיק חשבון בנק בסינגפור אליו הועברו כספים מאותן חברות.



הרשימה כוללת שבע חברות, שהמשותף לכולן הוא מכרזים בהן זכו בתחום התחמושת והארטיליה מול יו"ר ומנכ"ל החברה הממשלתית הבטחונית OFB, סודיפטו גוש. על פי הפרסומים, חקירה שנערכה גילתה שהתבצעו העברות כספים לחשבונו על ידי חברות זרות ומקומיות. גוש נעצר בהודו וחמישה מעוזריו נחקרו אף הם.



על פי האתר הודי DNA, איש הקשר שהיה קשור לגוש הוא באני צ'אודרי, הודי שחי בלונדון. כניסתו של צ'אודרי להודו נאסרה, ככל הנראה, אולם הוא ממשיך להפעיל רשת קשרים עניפה במדינה. החברות שהוכנסו לרשימה השחורה כוללות את תעש, סינגפור טכנולוג'י ומדיה ארכיטקטס מסינגפור, BVT מפולין, והחברות ההודיות HYT הנדסה, ר.ק. מכשירים למכונות, ט.ס.קישאן וחברת PVT.



תעש התקשרה עם OFB בהסכם בהיקף 240 מיליון דולר לשם הקמת מפעל לייצור תחמושת לרובי הבופור ההודים ולפרוייקטים נוספים. סינגפור טכנולוג'יס קשורה אף היא באספקת תחמושת ומתמודדת בימים אלה במיכרז בהיקף של מיליארד דולר למודרניזציה של מערך הארטילריה ההודי, וצפויה כנראה להיפלט ממנו בעקבות הכנסתה לרשימה השחורה. סינגפור מדיה התקשרה באספקת תוכנות לעריכת וידאו לצבא ההודי. החברה מפולין התקשרה בחוזים הקשורים לחיל הים ההודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully