וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עוברת השבוע לשידורים דיגיטליים - 3 מיליון בתים עדיין אינם מוכנים

ניו יורק טיימס

7.6.2009 / 9:40

הממשל השקיע 2 מיליארד דולר במטרה להקל על הציבור את המעבר הגורף לשידורים דיגיטליים



מסכי הטלוויזיה במיליוני בתים ברחבי ארה"ב יוחשכו השבוע כאשר רשתות השידור האמריקאיות יפסיקו את שידוריהם האנלוגיים וישלימו את תהליך הפיכתם לדיגיטליים.



המעבר הגורף בארה"ב לשידורים דיגיטליים, שאמור היה להתבצע בפברואר, נדחה ליוני על מנת לאפשר לבתים נוספים להמיר את מקלטי הטלוויזיה שלהם לשיטה הדיגיטלית. הממשל הוציא למעלה מ-2 מיליארד דולר בניסיון להקל על המעבר, בין השאר באמצעות חלוקת קופונים לרכישת ממירים, וכך הצליח לקצץ בחודשים האחרונים במחצית את מספר משקי הבית שלא היו מוכנים למעבר הסופי, אשר יתבצע ביום שישי הקרוב.



למרות דחיית המעבר, סקר של חברת המחקר נילסן שנערך בסוף מאי, הראה כי יותר מ-10% ממשקי הבית אשר בהם יש מקלטי טלוויזיה, עדיין אינם מוכנים למעבר. 3 מיליון בתים, אשר אינם מחוברים לשידורי הכבלים, ויאבדו את הקליטה בעקבות המעבר, מורכבים בעיקר ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה, מהגרים ומבוגרים.



המעבר לשידורים דיגיטליים הוא הצעד האחרון בתוכנית שהחל ממשל בוש לניצול יעיל יותר של תדרי השידור. במסגרת התוכנית של נציבות התקשורת הפדרלית (FCC), ישמשו חלק מהתדרים הפנויים כתשתית לאינטרנט אלחוטי, מה שישפר וירחיב את שירותי האינטרנט האלחוטי בארה"ב.



ביום חמישי האיצו נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ושרים בממשל בציבור לנקוט בצעדים הנדרשים כדי שלא יאבדו את קליטת השידורים. "ישנם אנשים רבים בארה"ב שתמיד מחכים עד לרגע האחרון, בין אם אלה סטודנטים שצריכים להגיש עבודות, אנשים שצריכים להגיש דו"חות לרשויות המס או אנשים כמוני שמחכים עד ערב חג המולד בשביל לערוך קניות", אמר שר המסחר, גארי פ. לוק.



נציבות התקשורת הפדרלית, אשר מתכוננת לתלונות שיזרמו אליה מצד אזרחים החל מיום שישי, השקיעה 40 מיליון דולר במוקד טלפוני, שיעמוד לרשות הציבור בסוף השבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully