וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר זינק בסוף השבוע בעולם ומתחזק גם בישראל ב-1.2% ל-3.98 שקלים

טל לוי

7.6.2009 / 10:44

בעולם נסחר הדולר ברמה של 1.40 דולר ליורו; היום, יום ראשון, משתקף שער הדולר באמצעות האופציות



הדולר, שהתחזק בסוף השבוע בעולם, מתחזק גם בישראל: בשעה זו מתחזק הדולר ב-1.2% לעומת שערו היציג ביום שישי - לרמה של 3.98 שקלים. היום יום ראשון, לא מתקיים מסחר במטבע חוץ, ושערו של הדולר משתקף מהמסחר באופציות. בסוף השבוע התחזק הדולר בכ-1.5% מול היורו, כך שהוא נסחר בשעה זו ברמה של כ-1.40 דולר ליורו.



התחזקות הדולר בסוף השבוע הגיעה לאחר שורה של חדשות חיוביות מארה"ב: כך למשל, שוק התעסוקה בארה"ב איבד בחודש מאי את מספר המשרות הנמוך ביותר מזה שמונה חודשים, וחיזק בכך את ההערכות כי שיאו של המיתון כבר חלף. שוק התעסוקה איבד 345 אלף משרות, לעומת תחזית לירידה של 520 אלף משרות.



המשקיעים בארה"ב צופים בראשונה זה חודשים כי הבנק הפדרלי עשוי להעלות את הריבית בארה"ב עד סוף השנה, על רקע דעיכת המיתון. החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds Futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 66% לכך שהבנק הפדרלי יחליט להעלות את הריבית לרמה של 0.5% עד חודש נובמבר. עליית ריבית הופכת את המטבע לאטרקטיווי יותר להשקעה.



מן הצד השני ניצב הכלכלן האמריקאי חתן פרס נובל לכלכלה, פול קרוגמן, שמעריך כי אין כל סימן לכך שכלכלת העולם נמצאת בדרכה להתאוששות מהירה. "הכלכלה מתייצבת, לא מתאוששת. המצב עדיין הולך ומחמיר, רק יותר לאט", אמר קרוגמן בכנס שנערך בעיר דבלין שבאירלנד.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully