וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יבדוק הכוונה למנות את מנכ"ל יורוקום תקשורת, מוטי אלמליח, לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת

אמיתי זיו

7.6.2009 / 14:36

החשש: ניגוד עניינים; הבדיקה תתבצע במקביל לבדיקה של היועץ המשפטי לממשלה בנושא



משרד מבקר המדינה יבדוק את כוונת שר התקשורת משה כחלון למנות את מוטי אלמליח לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. הבדיקה של מבקר המדינה מתווספת לבדיקה של היועץ המשפטי לממשלה בנושא. השאלה סביב מינויו של אלמליח קשורה לסוגיות של ניגוד עניינים: אלמליח הוא מנכ"ל יורוקום תקשורת דיגיטלית, וקשור לשאול אלוביץ', שלו פעילות בכל תחום של התקשורת דרך בעלות על 012 סמייל, נוקיה-ישראל ובעלות חלקית על yes.



משרד המבקר פותח בבדיקה של נושא אלמליח עקב מספר פניות שהגיעו אליו מגורמים בשוק. אחד הפונים העביר מספר מכתבים לנחום בלבן מהאגף לביקורת משרדי ממשלה במשרד המבקר. באחת הפניות מסביר המתלונן מדוע אין לאשר את מינויו של אלמליח: "ניסיונו של אלמליח הוא גם, באופן אבסורדי, נקודת התורפה שלו לקבלת התפקיד. הקפיצה מלב העשייה העסקית בענף אל צומת הרגולציה במשרד התקשורת נושאת בחובה מורכבויות. נזכיר, הבוס הישיר שלו הוא הבעלים של קבוצת יורקום, שאול אלוביץ', טייקון צנוע ונחבא אל הכלים, המנהל בהצלחה רבה אימפריה אדירה בענף התקשורת (יבוא ציוד קצה קווי וסלולרי וציוד מיכון משרדי של מותגים מובילים, 012 סמייל תקשורת, Yes-Dbs, השקעות ונדל"ן) עם מחזור שנתי הנאמד בכמיליארד דולר.



"כמו מכן, מר אלמליח הינו בקשר חברתי אישי עם מרבית מנכ"לי חברות הסלולר (לדוגמה, גיל שרון, מנכ"ל פלאפון) דבר שימנע ממנו להתעסק בסוגיות וכשלים בתחום הסלולר. אני מבקש את בדיקת הנושא, הרי לא ייתכן שימונה מנכ"ל משרד ממשלתי שלא יוכל להתעסק במרבית הסוגיות והכשלים".



במשרד התקשורת מעריכים בכירים, כי מינויו של אלמליח יאושר על ידי היועץ המשפטי כבר בימים הקרובים. לעת עתה יש למשרד ממלא מקום למנכ"ל, עו"ד חיים גירון, סמנכ"ל ההנדסה והרישוי של המשרד.



ממשרד מבקר המדינה נמסר בתגובה: "למשרד הוגשה תלונה בנושא. אנו נמצאים בעיצומה של הבדיקה ובימים הקרובים יוחלט מה יהיה השלב הבא".



ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "הבדיקה מתבצעת על ידי משרד המשפטים, שהוא הגורם המנחה בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully