וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון למזוז: יש לפתוח בחקירה פלילית נגד תעש

אורה קורן

7.6.2009 / 14:53

אתמול פורסם ב-TheMarker כי הודו הכניסה את תעש לרשימת החברות שההתקשרות איתן אסורה בשל חשדות למתן שוחד



התנועה לאיכות השלטון פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, וביקשה ממנו לפתוח בחקירה פלילית נגד תעש, בחשד לכאורה למתן שוחד. התנועה ביססה את פנייתה על פרסום ב-TheMarker, לפיו תעש הוכנסה ל"רשימה שחורה", עם שש חברות נוספות, שההתקשרות איתן נאסרה לאחר שנחשפו עדויות לכך שהעבירו לכאורה שוחד ליו"ר ומנכ"ל החברה הביטחונית הממשלתית ההודית, OFB, כדי לקדם את זכייתן במכרזים.



"אין התנועה יודעת אם יש בפרסום בענין תעש אמת; אולם, אם חקירה בהודו מצאה כי כספים הועברו לחשבונו הפרטי של סודיפטו גוש בקשר לעסקה של תעש, וכי מדובר במעשים שבוצעו בזמן תחולת התיקון לחוק העונשין, תבקש התנועה כי תפתח בחקירה פלילית בנדון", כתב עו"ד דניאל ק?יר?ס, מנהל מחלקת ליטיגציה כלכלית בתנועה לאיכות השלטון.



קירס הוסיף, כי בהתאם לתיקון לחוק העונשין שפורסם ביום 21.7.2008 (סעיף 291א לחוק העונשין, התשל"ז-1977), מתן שוחד לעובד ציבור זר, לרבות ממלא תפקיד ציבורי מטעם גוף ציבורי שהוקם לפי חיקוק של מדינה זרה או מטעם גוף הנמצא בשליטה ישירה או עקיפה של מדינה זרה, מהווה שוחד לפי סעיף 291 לחוק העונשין.



"יודגש, כי חקיקת העבירה של מתן שוחד לעובד ציבור זר נדרשה על-פי אמנת האו"ם נגד שחיתות, שעליה חתמה ישראל, ועל פי אמנת ה-OECD בדבר המלחמה בשוחד עובדי ציבור זרים בעסקות בינלאומיות", הוסיף קירס. לדבריו, על פי דברי ההסבר לתיקון לחוק, "מדינת ישראל שותפה למאבק על יצירתו של אקלים בינלאומי נקי משחיתות, וקביעת איסור על מתן שוחד לעובד ציבור זר מהווה נדבך במאבק זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully