וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה דחתה הצעת שטייניץ לבטל חצי נקודת זיכוי לכלל הנשים

מוטי בסוק

7.6.2009 / 15:36

באוצר ביקשו לקדם הצעה שתסכל את החלטת בית המשפט העליון להכיר בהוצאות על מטפלת לצורכי מס



הממשלה דחתה היום את הצעת שר האוצר, יובל שטייניץ, להעניק נקודת זיכוי נוספת במס לנשים עובדות עבור כל ילד שלהן בגילים שנה עד שמונה, ובמקביל לבטל את מתן חצי נקודת הזיכוי במס לכלל הנשים. הצעת שטייניץ באה במסגרת מאמצי האוצר לבטל את החלטת בית המשפט העליון להכיר בהוצאות של נשים עובדות על מטפלת. שרי הליכוד, לימור לבנת, גדעון סער וגלעד ארדן התנגדו להצעת שטייניץ והביאו להפלתה.



החלטת הממשלה היא מכה לאוצר ולרשות המסים. שר האוצר ביקש מהממשלה לאשר הצעת חוק חליפית להחלטת העליון. במקום ההכרה לצורכי מס בהוצאות על מטפלת שיש לנשים עובדות, יקבלו כלל הנשים העובדות עוד נקודת זיכוי על ילדים קטנים. האוצר מתנגד לפסיקת העליון, שעלותה כ-3-2 מיליארד שקל בשנה. עלות הצעת שטייניץ זולה יותר. שווי נקודת זיכוי כיום הוא 196 שקל.



הצעת שטייניץ מופיעה גם בחוק ההסדרים. שר האוצר רשאי, בעקבות החלטת הממשלה, להביא הצעה אחרת באחת מהישיבות הקרובות, במטרה לבטל את פסיקת בית המשפט העליון. עם זאת, הערכה כיום היא כי קלושים הסיכויים שהממשלה והכנסת יקבלו החלטה הנוגדת את פסיקת העליון בנושא ההכרה על הוצאות מטפלת.



להערכת מומחי מס, העלות של תוספת נקודת זיכוי לאימהות עובדות עם ילדים בני שנה עד שמונה נמוכה בהרבה מעלות תשלום חצי נקודת מס לכלל הנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully