וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר ג'ורג' סורוס: השפעתה על סין הכלכלה העולמית תלך ותגדל בקצב מהיר מהצפוי

רויטרס

8.6.2009 / 9:50

עם זאת, סין לא תירש את ארה"ב כמנוע הצמיחה העולמית, אמר סורוס בנאום באוניברסיטה בשנחאי



השפעתה של סין על הכלכלה העולמית תלך ותגדל בקצב מהיר מציפיותיהם של רוב הכלכלנים, כך אמר אתמול המיליארדר האמריקאי ג'ורג' סורוס. הסיבה נובעת מהבידוד של סין מהמערכת הפיננסית העולמית ומעורבותה הגדולה של המדינה בכלכלה, אשר מסייעת להתאוששותה.



"במובנים רבים, הבנקים הסיניים הרוויחו מהיותם מבודדים משאר העולם, ולכן מצבם טוב יותר ממערכת הבנקאות העולמית", אמר סורוס, אשר נאם בפני קהל באוניברסיטת פודן בשנחאי. הוא דיבר בשבחה של הכלכלה הסינית, אותה כינה "כלכלה מבטיחה".



"השפעתה הנרחבת של המדינה על הכלכלה סייעה לסין. כאשר הממשלה אומרת לבנקים להלוות, הם מלווים", הוסיף סורוס. היקף ההלוואות החדשות בסין הגיע ברבעון הראשון של השנה לשיא, ולפי הערכות כלכלנים, הן עשויות להסתכם בהיקף שיא של 1.5 טריליון דולר ב-2009.



עם זאת, חזר סורוס והדגיש שמכיוון שהכלכלה הסינית שווה לרבע בלבד מכלכלת ארה"ב, אין סיכוי שהיא תירש את מקומה כמנוע הכלכלה העולמית, לכן הצמיחה הגלובלית תהיה איטית. סורוס, אשר אמר בחודש שעבר כי הוא רואה האטה במשבר הפיננסי, המשיך להביע אופטימיות זהירה בנוגע לכלכלה העולמית, ולהשפעתה של חבילת התמריצים של ממשל אובמה.



בתשובה לשאלה האם העליות הנוכחיות בשווקים מהוות ראלי של שוק דובי, אמר סורוס, "לשווקים יש עוד כברת דרך לפניהם. משום שישנה הרבה נזילות, הרבה משקיעים יושבים כעת על הגדר. אם השווקים ימשיכו לעלות, יותר משקיעים יחליטו להצטרף. אף פעם אי אפשר לדעת כמה רחוק יגיע הראלי. עם זאת, אני בהחלט לא חושב שזהו תחילתו של עידן פרי בשווקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully