וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי לבני: "אסור להשלות עצמנו שאין קשר בין הנושא הכלכלי-חברתי לחזון המדיני"

טל לוי

8.6.2009 / 10:01

יו"ר האופוזיציה: יש סקטורים שהאידיאולוגיה שלהם היא קבלת קצבאות והם מקבלים משקל פוליטי גבוה



"אנחנו בעיצומו של משבר כלכלי עולמי ואני לא בטוחה שאנחנו עדיין יודעים להפיק ממנו את המסקנות הנכונות במונחים כלכליים. אסור להשלות עצמנו שאין קשר בין הנושא הכלכלי-חברתי לחזון המדיני. בעיני נדרש חזון שעוסק בקיום של מדינת ישראל, בהיותה מדינה יהודית ודמוקרטית. דבר זה מחייב אותנו לקבל החלטות מאוד לא פשוטות גם בתחום המדיני", כך אמרה יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בנאום שנשאה בכנס ישראל 15 של themarker ומכון ראות.



לבני הוסיפה כי החזון הכלכלי-חברתי לא מנותק ממחלוקות אידיאולוגיות עמוקות שקיימות בתוך החברה בישראל. "גם לאחר 61 שנים, התהליכים החברתיים הם של התנתקות של מגזרים שונים בחברה הישראלית ומחלוקות אידיאולוגיות שמקשות גם על פעילות הממשלה", ציינה.



לבני התייחסה למתיחות הקיימת בין הרוב היהודי למיעוט הלא יהודי, ואמרה כי "יש צורך בהשקעות ובפיתוח תשתיות במגזר הערבי, וכל אחד יסכים שהדבר יתרום תרומה מהותית לחברה בישראל. כשהחיכוך הוא חיכוך אידיאולוגי שלא נפתר, הדבר משליך על מערכת היחסים בין הרוב למיעוט. לכן יש צורך במנהיגות שתהיה מספיק אמיצה שתגיד שיש צורך לפתור מחלוקת. מצד שני, קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מחייב אותנו לדאוג גם למגזרים האלה".



עוד אמרה לבני כי יש סקטורים שהאידיאולוגיה שלהם היא קבלת קצבאות והסקטורים הללו מקבלים משקל פוליטי גבוה מחלקם באוכלוסייה. "סקטורים אלה לא מאפשרים עידוד יציאה לעבודה ולהימנע מהישענות על קצבאות למי שמסוגל לעבוד. גם כאן יש צורך במנהיגות שתוכל לקבל את ההחלטות הנכונות".



בתום דבריה אמרה לבני כי "כל אזרח במדינת ישראל חייב לעשות שירות צבאי, או שירות לאומי או שירות אזרחי". כמו כן ציינה לבני כי יש צורך לשנות את שיטת הממשל בישראל שמתאפיינת בשנים האחרונות בחוסר יציבות פוליטית ובקושי של השרים לתפקד במהלך כהונתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully