וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים הבריטים מתחילים להתייצב: לוידס יחזיר השבוע חלק מכספי הסיוע הממשלתיים שקיבל

סוכנויות הידיעות

8.6.2009 / 10:00

לוידס, שהולאם באוקטובר בעקבות ההשתלטות על HBOS, יחזיר השבוע 2.3 מיליארד ליש"ט לממשלה הבריטית



הבנק הבריטי המולאם לוידס בנקינג גרופ, שקיבל סיוע ממשלתי בסך 17 מיליארד ליש"ט (27 מיליארד דולר) מהממשלה הבריטית באוקטובר האחרון, מתכוון להחזיר השבוע 2.3 מיליארד ליש"ט לממשלת בריטניה ולהפוך בכך לבנק האירופי הראשון שיחזיר חלק מהסיוע שקיבל - כך דיווח היום העיתון הבריטי "טיימס".



לוידס, שכמעט קרס בשנה שעברה בשל החלטתו להשתלט על יריבו hbos, הודיע בחודש שעבר על כוונתו לגייס 4 מיליארד ליש"ט (6 מיליארד דולר) באמצעות הנפקת מניות חדשות במטרה להחזיר את כספי הסיוע שקיבל מהממשלה. כוונתו של הבנק להחזיר את כספי הסיוע שקיבל עשויה לסייע למעמדו הפוליטי של ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, שספג ביקורות חריפות בשל הסיוע שהעניקה ממשלתו למגזר הבנקאי.



באוקטובר, בעקבות ההסלמה במשבר הפיננסי העולמי, רכש משרד האוצר הבריטי 43% ממניותיו של לוידס תמורת 17 מיליארד ליש"ט. הממשלה מיהרה להודיע כי בכוונתה למכור לבנק בחזרה את מניותיו כאשר מצבו יתייצב. גם לאחר שיחזיר השבוע חלק מהסיוע שקיבל, לפי ה"טיימס", יישאר הנתח של משרד האוצר ללא שינוי.



בחודש שעבר הודיע יו"ר לוידס, ויקטור בלנק, הודיע כי יתפטר מתפקידו עד יוני 2010 לאחר שספג ביקורת חריפה בשל החלטתו להוביל את ההשתלטות של לוידס hbos בשנה שעברה, שחשפה את הבנק לנכסים רעילים בסך מיליארדי דולרים. מאז הרכישה רשם hbos הפסדים של 9.6 מיליארד ליש"ט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully