וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מכון ראות: ישראל במקום השני בעולם ביצוא כוח אדם איכותי ובמקום הראשון ביצוא כוח אדם אקדמאי

ליאור דטל

8.6.2009 / 10:35

גידי גרינשטיין: קיים פער מדהים בין ישראל למדינות המפותחות, אך יש לנו מגזר עסקי מהמוביל בעולם



"קיים פער מדהים בין ישראל לבין המדינות המפותחות. מצד אחד ישראל מדורגת בתחתית הסולם בקרב המדינות המפותחות. מצד שני, יש לנו אוכלוסייה ומגזר עסקי מהמובילים בעולם", כך אמר מנכ"ל מכון ראות, גידי גרינשטיין, בדברי הפתיחה בכנס ישראל 15 של themarker ומכון ראות.



מכון ראות מגבש חזון להפיכת ישראל לאחת מ-15 המדינות המובילות בעולם ברמת איכות החיים של התושבים על ידי "קפיצת מדרגה" – צמיחה גבוהה ועקבית. "החשש הוא שאם הפער יתרחב נהיה חשופים לסכנה של מפולת ולהגירה של אנשים משכילים וכשרונים מעבר לים. ישראל היא במקום השני בעולם ביצוא כוח אדם איכותי ובמקום הראשון ביצוא כוח אדם אקדמאי. קפיצת מדרגה באיכות החיים בישראל אינה בגדר מותרות אלא הכרח".



גרשטיין הוסיף כי המימוש של חזון ישראל 15 כרוך בקפיצת מדרגה שתסגור את הפער בינינו לבין המדינות המפותחות. "אחת מכל 4 מדינות בכל עשור יצליחו להאיץ את הצמיחה, אבל רובם לאחר 6-8 שנים יתקעו ולא יצליחו לשמר אותה. רק מדינות בודדות מוגדרות כ'נס כלכלי' – מדינות שהציגו צמיחה של כ-7% בכל שנה", אמר גרינשטיין.



"שאלנו את עצמנו למה אנחנו לא מצליחים לשמר את קפיצת המדרגה בישראל", אמר גרינשטיין. "התשובה היא שהמגזר הציבורי הוא המפתח לקיפצת מדרגה. במדינת שזינקו היה חזון, מנהיגות ופוליטיקה. לצורך קפיצת מדרגה נחוצה אליטה שלמה של אלפי אנשים שנרתמים למען החזון גם בקרב האופוזיציה והקואלציה".



לדברי גרשטיין, זינוק חברתי-כלכלי הוא לא רק תוצאה של מדינוית מקרו-כלכלית אלא גם של ערכים. "לפי החזון של מכון ראות, ישנם כמה ערכים מרכזיים: חיסכון והשקעה, פרגמטיות והכללת הצמיחה בכל החברה, וגם אמון בין המעסיקים, העובדים והממשלה".



גרינטשיין הוסיף כי "לצורך קפיצת המדרגה דרושים כמה מוסדות חיונים: מוח מרכזי שיזהה מגמות ויתווה כיוון בישראל ויחידות עלית שיכולות לבצע החלטות וגמישות בשוק העבודה. לב ליבו של העניין הוא היכולת להכיל את העלייה בקצב השינוי".



בנוסף אמר כי ישראל צריכה להתרכז במדיניות של פיתוח נכסים יחודיים, בהם יש לישראל "פוטנציאל עצום ולא מנוצל". גרינשטיין הסביר כי הנכסים היחודיים בישראל - מערכת הביטחון, היותה ארץ הקודש, העולם היהודי, והניסיון שיש לנו בפיתוח המדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully