וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות התעופה והפיננסים מובילות לירידות באירופה; לונדון מאבדת 1.3%, פרנקפורט יורדת ב-1.5%

אשר שכטר

8.6.2009 / 11:12

מניית אייר פראנס KLM יורדת ב-2% בעקבות התחזית להפסדים של 9 מיליארד דולר במגזר התעופה העולמי



בורסות אירופה רושמות היום ירידות שערים, בהובלת מגזרי התעופה והפיננסים, לאחר שאיגוד התעופה העולמי (iata) העריך כי הפסדיהן של חברות התעופה יסתכמו השנה ב-9 מיליארד דולר ועל רקע התחזקות ההערכה שהראלי שנרשם בשווקים בשבועות האחרונים היה חד מדי. בורסות לונדון ופאריס יורדת ב-1.3%, ופרנקפורט מאבדת 1.5%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל-אירופי יורד ב-1.3%, לאחר שזינק ב-32% מאז ה-9 במארס בעקבות סימני ההתייצבות של הכלכלה העולמית.



מניית אייר פראנס klm, חברת התעופה הגדולה באירופה, יורדת כעת ב-2% לאחר ש-iata הכפיל את תחזית ההפסדים של חברות התעופה ברחבי העולם ל-9 מיליארד דולר, בעקבות התפרצות שפעת החזירים והמיתון העולמי. הכנסותיהן של החברות צפויות לצנוח השנה ב-15% ל-448 מיליארד דולר, לעומת 528 מיליארד דולר ב-2008, לפי התחזית. תנועת הנוספים תרד ב-8%, והיקף המטענים יירד ב-17%. מניית בריטיש איירווייס יורדת גם היא ב-0.9%. מניית לופטהנזה מאבדת 0.8%.



מגזר הפיננסים רושם גם הוא ירידות שערים, לאחר שהבנק הבריטי המולאם לוידס הודיע כי הצליח למכור 87% מהמניות בסך 4 מיליארד ליש"ט (6 מיליארד דולר) שהנפיק השבוע במטרה להחזיר את כספי הסיוע הממשלתיים שקיבל בשנה שעברה. מניית לוידס יורדת ב-2.2%, לאחר שהודיע כי את שאר המניות שהתכוון להנפיק יציע למשקיעים בהנחה.



מניית ברקליס הבריטית יורדת ב-2.9%, לאחר שהבנק השלישי בגודלו בבריטניה הודיע כי הוא מנהל מגעים עם גופים המעוניינים לרכוש את חטיבת ניהול הנכסים שלו, bgi, בהן ענקית ניהול הקרנות בלאקרוק. העיתון "דיילי טלגרף" דיווח היום כי גם אם תימכר bgi, ישמור ברקליס על נתח של 20% בחטיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully