וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרמייר ליג וה-NBA בוחנות אפשרויות לשיתופי פעולה

סוכנויות הידיעות

8.6.2009 / 12:53

ליגת הכדורגל האנגלית וליגת הכדורסל האמריקאית מעוניינות לשתף פעולה בתחום השיווק וזכויות השידור



הפרמייר ליג, ליגת הכדורגל הבכירה באנגליה, וה-nba, ליגת הכדורסל הבכירה בארה"ב, בוחנות שיתוף פעולה אפשרי, דיווח "פייננשל טיימס". לפי הדיווח, נציגי שתי הליגות נפגשו בלונדון על מנת לבחון נקודות שיתוף פעולה אפשריות, בעיקר בתחום השיווק וזכויות השידור.



נציב ה-nba, דיוויד שטרן, אמר ל-ft כי "אנחנו חקיינים, ומודים בזה. היכולת של הפרמייר ליג לשאת ולתת בעסקות על זכויות שידור, ויכולתם לפצל חבילות שידור הוא בהחלט משהו שאנחנו יכולים ללמוד ממנו". שטרן ציין גם את זרם המשקיעים הזרים במועדוני הכדורגל האנגלים בשנים האחרונות.



ליגת ה-nba חתמה השנה על עסקת זכויות שידור למשך 8 שנים עם ערוצי espn ו-abc של דיסני, ועם ערוץ tnt של טיים וורנר, תמורת 7.4 מיליארד דולר. לפרמייר ליג, לעומת זאת, הסכם זכויות שידור בבריטניה עם בריטיש סקיי וסטנטה למשך 3 שנים, תמורת כ-2.8 מיליארד דולר. זכויות השידור הבינלאומיות טרם הוענקו.



הפערים ניכרים גם בקרב הקבוצות עצמן: הכנסותיה של מנצ'סטר יונייטד, המועדון היקר ביותר בליגה האנגלית, בשנת הכספים האחרונה הסתכמו ב-325 מיליון יורו (455 מיליון דולר). לעומת זאת, ניו יורק ניקס, הקבוצה בעלת השווי הגבוה ב-nba, רשמה ב-2008 הכנסות בסך 208 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully