וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, אופטימי: כלכלת רוסיה תתאושש מהמשבר בקצב מהיר מהצפוי

סוכנויות הידיעות

8.6.2009 / 13:07

אנליסט UBP: רוסיה מתאוששת היטב מהמשבר; מדוודב מתמודד עם המשבר טוב יותר מבוריס ילצין



כלכלת רוסיה תתאושש בקצב מהיר בהרבה מהצפוי - כך העריך אתמול נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, לאחר ששוק המניות הרוסי זינק ב-85% מאז תחילת השנה.



"אני מצפה שהכלכלה הרוסית, כשוק מתעורר שצומח במהירות, תתגבר על בעיותיה בקצב מהיר יותר מהמצופה", אמר מדוודב בנאום הנעילה של כנס הפורום הכלכלי השנתי בסנט פטרסבורג. שרת הכלכלה הרוסית, אלווירה נביולינה, אמרה מוקדם יותר כי במהלך הכנס, בו נכחו יותר מ-3,500 אנשי עסקים בכירים מרוסיה והעולם, חמישה ראשי מדינות ובכירים ממשלתיים, נחתמו עסקות בסך עשרות מיליארדי דולרים.



כלכלת רוסיה נסוגה ב-9.5% ברבעון הראשון של 2009, לאחר שנפגעה קשות בעקבות המשבר הכלכלי והפיננסי העולמי ובעקבות נפילה של 50% במחיר הנפט מאז נגע בשיא של 147.27 דולר לחבית בחודש יולי. לפי הערכות הממשלה צפוי התמ"ג הרוסי לסגת ב-8% ב-2009, לאחר צמיחה שנתית ממוצעת של 7% בעשור האחרון, למרות תמריצים בסך 3 טריליון רובל (97 מיליארד דולר) עליהם הכריזה הממשלה בניסיון לעודד את הצמיחה הכלכלית.



הבנק המרכזי של רוסיה הוריד בשבוע שעבר את הריבית ל-11.5% - הורדת הריבית השלישית ברוסיה בחצי השנה האחרון - במטרה לעודד את הצמיחה. ב-6 החודשים שהסתיימו בסוף ינואר, נפל המטבע הרוסי ב-35% בעקבות הנפילה במחירי נפט והימלטות המשקיעים הזרים מרוסיה בעקבות המלחמה בגאורגיה, אולם מאז סוף ינואר התחזק הרובל ב-16% על רקע זינוק של 39% במחירי הנפט הגולמי מסוג אורל, נפט היצוא המוביל של רוסיה.



לאחרונה גברו הסימנים כי ההאטה בכלכלה הרוסית החלה להיבלם. "רוסיה מתאוששת היטב מהמשבר", אמר גרג רובינס, אנליסט המחלקה הרוסית והמזרח האירופית של הבנק השווייצי ubp, בראיון לבלומברג. רובינס הוסיף כי מדוודב התמודד עם המשבר הפיננסי הנוכחי בצורה טובה בהרבה מאשר קודמו בוריס ילצין התמודד עם המשבר הפיננסי הקודם במדינה ב-1998.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully