וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן אנד ברדסטריט: מכירות הספרים בישראל יסתכמו השנה בכ-2.5 מיליארד ש' - עלייה של כ-6% לעומת 2008

עדי דברת-מזריץ

8.6.2009 / 13:06

בשבוע הספר נמכרים ספרים בכ-200 מיליון שקל - כ-15% מסך הספרים הנמכרים בישראל



המכירות של ענף הספרים בישראל יסתכמו השנה בכ-2.5 מיליארד שקל - עלייה של כ-6% לעומת 2008. כך מעריכים כלכלני דן אנד ברדסטריט בסקירה לקראת שבוע הספר העברי, שייפתח ביום רביעי הקרוב.



לפי הערכות דן אנד ברדסטריט, בשבוע הספר נמכרים כ-15% מסך הספרים הנמכרים בישראל, וההערכה היא שהמכירות בשבוע הספר השנה יסתכמו בכ-200 מיליון שקל - כ-3 מיליון ספרים.



עם זאת, לדברי כלכלני החברה, מלחמת המחירים בענף גרמה לפיחות מסוים במעמדו של שבוע הספר: "כיום אין טעם במבצעים שנעשים בשבוע הספר. בהרבה מקרים בעונה הרגילה המחירים נמוכים יותר".



לדברי כלכלני דן אנד ברדסטריט, למשבר הכלכלי לא היתה השפעה שלילית על הצריכה ועל המכירות בענף הספרים, הכולל את ההוצאות לאור וחנויות הספרים. מנתונים שנאספו בחברה עולה עוד כי למרות המיתון, בענף הספרים לא נרשמו פיטורי עובדים משמעותיים, לא נעשו צמצומים ולא נסגרו סניפים, למעט סניפים לא יעילים שנסגרו ללא קשר למשבר. "עם זאת, בשל התחרות בענף והמחירים הנמוכים שמכתיבה רשת צומת ספרים, בעלי עסקים קטנים לא מצליחים להתמודד ונאלצים לצאת מהעסק", אומרים בדן אנד ברדסטריט.



מהנתונים עולה עוד, כי רק 7.8% מהעסקים הפועלים בענף הספרים מצויים בסיכון גבוה, לעומת הממוצע הכלל-משקי, שעומד כיום על 15.2%. גם מנתונים על מוסר התשלומים בענף עולה תמונה דומה: שיעור העסקות המתבצעות בפיגור בענף הספרים (מתוך סך העסקות בענף) עומד על 11.8% בלבד. זאת, לעומת הממוצע בכלל המשק, המצביע על כך כי כ-30% מהעסקות במשק הישראלי מתבצעות בפיגור בתשלום.



"בגלל ירידות המחירים, הציבור רוכש יותר ספרים, הן לעצמו והן כמתנות", מסבירים הכלכלנים את הסיבה העיקרית לכך שענף הספרים הוא בטוח יחסית ולא נפגע מהמשבר הכלכלי. "דוגמה טובה לכך היתה בחג פסח האחרון, בו נרשמה עלייה חדה במספר הספרים שנרכשו כמתנות לחג משום אטרקטיוויות המחירים. מבחינת ההיקף הכספי, המכירות היו דומות ל-2008. כיום מוכרים יותר ספרים מבעבר, אך ערכו הכספי של כל ספר נמוך יותר", מסכמים בדן אנד ברדסטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully