וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ההפקות של האחים ויינסטין נאבקת בקשיים: שכרה חברת ייעוץ פיננסי לארגון מחדש של חובותיה

ניו יורק טיימס

8.6.2009 / 13:46

חברת הייעוץ, מילר באקפייר, מתמחה בפשיטות רגל ובחברות הסובלות ממינוף יתר



חברת ההפקות של האחים הארווי ובוב ויינסטין, מייסדי מירמקס, שכרה חברת ייעוץ פיננסי כדי שיסייע לה לארגן מחדש את חובותיה, לאחר שלא הצליחה עד כה להפיק להיט שהרוויח יותר מ-100 מיליון דולר בקופות.



האחים ויינסטין הקימו את חברת ההפקות העצמאית להם לאחר שעזבו את אולפני מירמקס ב-2005, לאחר שמכרו את החברה לדיסני. לאחר הקמת החברה גייסו שני האחים 490 מיליון דולר ממשקיעים, בהם גולדמן סאקס, ערוץ הטלוויזיה הצרפתי tf1 וענקית הפרסום wpp, בנוסף להלוואת בסך 700 מיליון דולר.



אולם מאז הקמתה לא הצליחה החברה להפיק להיט משמעותי. הלהיט הגדול ביותר שלה, קומדיית האימה "מת לצעוק 4", לא הרוויחה יותר מ-90.7 מיליון דולר בקופות, והסרט "נער קריאה" לא הצליח להרוויח יותר מ-34 מיליון דולר במכירות כרטיסים בארה"ב, למרות מועמדות לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר ופרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר בה זכתה קייט וינסלט על הופעתה.



למעשה, מאז 2006, אז שוחרר "מת לצעוק 4", לא הצליחה חברת ההפקות של האחים ויינסטין להתברג לרשימת 12 חברות ההפקה המכניסות ביותר בהוליווד. עם זאת, בברודוויי נחלה החברה הצלחה גדולה יותר, עם להיטים כמו "שיער", "סיפור הפרברים" ו"בילי אליוט: המחזמר". באוגוסט הקרוב צפויה החברה לשחרר לאקרנים את סרטו האחרון של קוונטין טרנטינו, "ממזרים ידועים לשמצה".



בשבוע שעבר שכרה החברה את שירותיה של חברת הייעוץ מילר באקפייר כדי לסייע לה לארגן מחדש את חובותיה ומשאביה. "מילר באקפייר תסייע לנו להרחיב את עסקי האנימציה שלנו וגם להישאר ממוקדים בנכסי הליבה שלנו בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה, התיאטרון והמו"לות", הודיעה החברה.



למילר באקפייר ניסיון עשיר בטיפול בפשיטות רגל, והיא מתמחה לפי אתר האינטרנט של החברה ב"חברות הסובלות ממינוף יתר" וזקוקות לייעוץ דחוף. בנובמבר האחרון פיטרה החברה 24 עובדים - 11% מכוח העבודה שלה.



לחברת ההפקות של האחים אג"ח בסך 500 מיליון דולר שצפויות להיפרע בשנת 2014. בעקבות ההכנסות הנמוכות של סרטי החברה ירד שוויין של האג"ח, בנוסף לכך שחברת ביטוח האג"ח אמבק היא שערבה להם, והיא סבלה מהפסדי ענק משלה בעקבות משבר האשראי העולמי. אם תצליח החברה לשכנע את מחזיקי האג"ח להפחית את חובותיה או להסכים לתנאים חדשים, היא תוכל לגייס הון נוסף להפקת סרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully