וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבישי ברוורמן: "ארה"ב לא תיכנס לשפל כלכלי אבל לא תהיה צמיחה אדירה; יש לכך השלכה גם על ישראל"

טל לוי

8.6.2009 / 13:54

ישראל כשלה בניהול מערכת החינוך; המפתח ליציאה מהמיתון הוא מאבק באבטלה



"אחת הסיבות שנכנסתי בגללן לפוליטיקה היתה השאלה כיצד במדינה שיש בה כל כך הרבה אנשים מוכשרים והגונים, ולמרות כל ההישגים וההצלחות – איך זה שהתוצר הוא רק 24 אלף דולר? איך ההשכלה הגבוהה בעם הספר מידרדרת? ואיך אנחנו המדינה הענייה והאי שוויונית ביותר במערב?", כך אמר השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן בנאום שנשא בכנס ישרל 15 של מכון ראות ו-themarker.



ברוורמן אמר כי "האמריקאים מנעו השפל גדול. ארה"ב לא תיכנס לשפל אבל לא תהיה צמיחה אדירה. אנחנו בתקופות דשדוש מאד מורכבות ויש לזה משמעות לישראל: בשנתיים הקרובות תהיה בישראל אבטלה רצינית. המאבק שחייב להיות בכל מקום הוא מאבק באבטלה. בשנות ה-30 כשלא טיפלו בזה, התוצאה היתה קריסת משטרים ועליית הפאשיזם. מסיבה זו ארה"ב ואירופה לא יכולות לעמוד במצב של 4 שנים עם אבטלה גבוהה. ישראל מבינה שיש להרחיב את התקציב כדי להיאבק באבטלה".



ברוורמן סקר את היסטוריית הצמיחה של ישראל ובמיוחד את הצמיחה הנמוכה בשנים 85'-74'. מאז צומחת ישראל בקצב שנתי ממוצע של 2% בלבד, "ולכן אם ישראל תמשיך לפעול באותה מתכונת, אין שום סיכוי שקפיצת המדרגה המיוחלת תגיע", אמר ברוורמן.



עוד אמר כי ישראל כשלה בניהול מערכת החינוך והיא ממשיכה לפגוע בהשכלה הגבוהה. "בעבר היינו מספר 1 במתמטיקה והיום אנחנו רחוקים מכך מאוד". המלצתו של ברוורמן היא להוציא את שכר המורים מחוץ להסכמים הקיבוציים ולהעלות את שכרם כדי למשוך אנשים איכותיים לתחום. ברוורמן, בנאום שהזכיר נאום בחירות, סקר ארוכות נושאים שונים במדינת ישראל ובכלל זה חינוך, הצורך בביטול בירוקרטיה והצורך לייבא מחדש את המדענים הישראליים שעובדים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully