וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשבר: שיעור הפיגורים בתשלומים על כרטיסי אשראי בארה"ב זינק ב-11% ברבעון הראשון

סוכנויות הידיעות

8.6.2009 / 14:50

ברבעון הראשון של 2009 עמד שיעור הפיגורים בתשלומים על כרטיסי אשראי בארה"ב על 1.32%



שיעור הפיגורים בתשלומים על כרטיסי אשראי בארה"ב זינק ב- 11% ברבעון הראשון של 2009, בעקבות המשבר הכלכלי והעלייה בשיעור האבטלה - כך דיווחה היום חברת המידע בנושאי אשראי transunion.



לפי הדו"ח, שיעור הפיגורים בתשלומים על כרטיסי אשראי של 90 יום או יותר עלה לרמה של 1.32% מאז תחילת השנה, לעומת 1.19% ברבעון הראשון של 2008. סך החובות הצרכניים בכרטיסי אשראי של בנקים בארה"ב עלו לרמה של 5.7 טריליון דולר, לעומת 5.5 טריליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.



שיעור הפיגורים בתשלומים של כרטיסי אשראי נוטה לעלות ברבעון הראשון של השנה, אך הזינוק ב-2009 היה גבוה יותר מהרגיל, אמר עזרא בקר, מנהל חטיבת הייעוץ והאסטרטגיה של transunion. לדבריו, הצרכנים בארה"ב נוטים להשתמש כיום יותר בכרטיסי אשראי בשל המיתון המחריף, גם כאשר הם רוכשים מוצרי יסוד שבעבר היו רוכשים במזומן.



סיבה נוספת לעלייה בשיעור הפיגורים, אמר בקר, היא קיצוצי שכר עליהם הודיעו חברות רבות בארה"ב והירידה בבונוסים במגזר הפרטי. "חלק גדול מהכסף ששימש בעבר כדי לשלם את חובות האשראי נעלם, או הוקצה לצרכים אחרים", אמר בקר.



למרות העלייה בשיעור הפיגורים על כרטיסי אשראי, הוא עדיין נמוך משיעור הפיגורים בתשלומי המשכנתא בארה"ב, אשר עמד ברבעון הראשון של 2009 על 5.22%. transunion, המבססת את נתוניה על תיקי האשראי של 27 מיליון צרכנים, צופה כי שיעור הפיגורים בתשלומים על כרטיסי אשראי בארה"ב יעלה עד סוף השנה לרמה של 1.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully