וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתחייב ליצור 600 אלף מקומות עבודה חדשים בקיץ הקרוב

סוכנויות הידיעות

8.6.2009 / 14:55

במסגרת חבילת התמריצים של הממשל בהיקף 787 מיליארד דולר הוקצה סכום מיוחד להקמת פרויקטים ציבוריים



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר היום כי בכוונתו ליצור 600 אלף משרות חדשות במהלך הקיץ הקרוב. במסגרת התוכנית יופנו כמה מיליארדי דולרים מחבילת התמריצים של הממשל, שהיקפה 787 מיליארד דולר, לפרויקטים ציבוריים, עבודות יזומות ולעידוד ההוראה בבתי ספר.



הממשל כבר החל ביישומה של התוכנית, והקים בחודשים האחרונים כמה מאות פרויקטים לתחזוקה בבסיסים צבאיים ועבודות לשיפור התשתית בכבישים ושדות תעופה. כמו כן ערך הממשל גיוס נרחב של מורים לבתי ספר.



"יש לנו עוד דרך ארוכה עד להתאוששות, אך אנחנו צועדים בכיוון הנכון", אמר אובמה בהצהרתו היום. "קנה המידה שלנו להתקדמות הוא ההתקדמות שחשים אזרחי ארה"ב בחייהם האישיים. ועד שהתקדמות זו לא תהיה יציבה, נמשיך לנוע הלאה. בעזרת ביטחון וזהירות נצליח להפוך את הכלכלה על פיה".



הצהרתו של אובמה מגיעה ימים ספורים לאחר שמשרד התעסוקה האמריקאי דיווח על עלייה נוספת בשיעור האבטלה ל-9.4% - השיעור הגבוה ביותר זה למעלה מ-26 שנה. עם זאת, מספר המשרות שאבדו לשוק התעסוקה האמריקאי - 345 אלף משרות לא חקלאיות, היה הקטן ביותר מאז חודש ספטמבר.



לדברי אובמה, חבילת התמריצים הצליחה להציל או ליצור 150 אלף משרות עד כה, על אף שדו"חות ממשלתיים הצביעו על כך שכלכלת ארה"ב איבדה יותר מ-1.6 מיליון משרות מאז שאישר הקונגרס את מימון התוכנית בפברואר.



עם תחילת כהונתו הבטיח אובמה תוכנית שאפתנית שתציל או תיצור 3.5 מיליון מקומות עבודה, אולם לאחר שהבין הממשל כי תחזיתו, לפיה שיעור האבטלה לא יעלה על 8%, אינה מציאותית, שינה אובמה את הצהרותיו ואמר כי שיפור מצב התעסוקה בארה"ב הוא תהליך שייקח זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully