וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים משנה הסכמות נתניהו וההסתדרות: תקדם הפחתת דמי הבראה במגזר הציבורי באופן דיפרנציאלי

צבי זרחיה

8.6.2009 / 14:59

במקור נקבע כי כל עובדי המדינה יוותרו על מחצית דמי ההבראה



ועדת הכספים מגבשת הצעה חדשה להפחתת דמי ההבראה במגזר הציבורי בדרך דיפרנציאלית, לפי גובה השכר של העובד. זאת, לנוכח התנגדויות של ח"כים וארגונים שונים להצעת החוק הממשלתית הקובעת שדמי ההבראה יופחתו במחצית בשנת 2009 ובשנת 2010.



יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הורה בצהריים ליועצת המשפטית של הוועדה לנסח הצעת פשרה שתוגש בימים הקרובים להצבעה. בדיון שקיימה הוועדה בהצעת החוק הממשלתית להפחתת דמי ההבראה טען גפני כי הצעת החוק הממשלתית אינה פרופורציונלית ומשמעותה לקחת פחות מהחזקים ויותר מהחלשים. לדעתו, יש לנסח הצעת חוק שתהיה שוויונית בחלוקת הנטל.



ח"כ חיים אורון (מרצ) העלה הצעה דומה והציע להמיר את ההסכם שאליו הגיעו יו"ר ההסתדרות עופר עיני והממשלה, בהצעה שיוונית.



הממונה על השכר, אילן לוין, אמר כי "כחלק מהתמודדות עם המשבר הכלכלי הגענו להסכמה עם ההסתדרות על השתתפות העובדים במגזר הציבורי באמצעות אי תשלום מחצית מדמי ההבראה השנה ומחצית שנייה בשנת 2010".



לדבריו, "ציפינו להשתתפות גבוהה יותר של העובדים בשיעור של אחוז מסוים מהשכר, כמו שהיה בעידוד הצמיחה. העדפנו לבצע ניכוי דיפרנציאלי שיהיה פרופורציונלי לגובה השכר. אבל, לבסוף סוכם עם ההסתדרות על השתתפות בדמי הבראה מאחר שההסתדרות לא רצתה לפגוע במשכורת הקובעת לפנסיה".



לוין הוסיף כי לאחר שהסתיימו הדיונים עם ההסתדרות, "הצענו שמי שיש לו שכר גבוה ישתתף במלוא דמי ההבראה ומי שיש לו שכר נמוך ישתתף בשיעור נמוך. נשמח אם נצליח להגיע להבנה שההפחתה הבאה בתשלום דמי ההבראה תהיה באופן יותר פרופרוציונלי לשכר".



הוא הדגיש כי "אם ההסתדרות וארגוני העובדים יבחרו להתנהל מולנו באופן פרטני, כמובן שלא נסגור את הדלת - ובתנאי שהיקף השתתפות לא תפחת ממה שסוכם עם ההסתדרות".



יוסי וסרמן, יו"ר הסתדרות המורים, קבל כי "אנו לא שותפים לדונים ולא נוהל עימנו מו"מ. אנו מייצגים את האוכלוסיה החלשה ביותר בשירות הציבורי. 14 אלף מורים זקוקים להשלמת הכנסה. מספר ימי ההבראה של המורים נופלים משל שאר המשק".



אסתר בלאיש, מורה מירושלים העובדת כמורה במשך 20 שנה ולה 9 ילדים, דיברה בהתרגשות נגד ההפחתה שהוצעה על ידי האוצר. "איני יודעת איך לומר לילדי שהשנה לא נצא לנופש כי דמי ההבראה קוצצו. איני מבקשת ללכת לבית מלון אלא לתת קצת אטרקציות לילדים. גם אני זקוקה למנוחה בזכות ולא בחסד".



רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, מחה על כך שנמסר לו שאם המורים לא יסכימו להפחתת דמי ההבראה - הממשלה תחוקק חוק שתחייבם בכך. "אנו מוכנים להיות שותפים למאמץ לאומי ולתת תרומתנו, אבל יש לעשות כן בצורה פרופורציונלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully