וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת המכירות בפתח

רוני קדר

9.6.2009 / 9:17

מיתוג ושיווק עצמי הם המפתח לקידום בתוך החברה ומחוצה לה. אל תתביישו ודחפו עצמכם קדימה

מיתוג אישי הוא תהליך טבעי שנוצר עקב הצורך להתבלט בסביבה רווית מתחרים בקריירה ובעסקים. שוקי גוטמן, מנכ"ל 'מרקם תקשורת' המתמחה במיתוג אישי: "אחת השאלות המרכזיות היא מה האדם מוכן לעשות כדי למתג את עצמו. בדרך כלל נבנית תוכנית פעולה שנשענת על האסטרטגיה האישית. התהליך מומלץ למנהלים, אנשי ציבור, אנשי עסקים, אמנים, בעלי מקצועות חופשים, אנשים פרטיים וכל מי שנמצא בצומת דרכים או בתקופת מעבר ושינוי בחייו. הוא יוצר אסטרטגיה אישית וזהות מוגדרת המסייעת בהבלטת יתרונות ומציבה דרכים מעשיות למיתוג.

שלבי התהליך:
1. איתור הערכים מרכזיים: לכל מי שרוצה למתג את עצמו, יש צורך לחשוב מהי האסטרטגיה האישית שלו. יש צורך בבדיקה אישית כדי לדעת מה החסמים שלו, איפה הוא רוצה להיות ממותג ובתור מה. למצוא את המקומות בהם נכשל או מצליח. זהו תהליך הכרות פנימי במהלכו מתגבשת האסטרטגיה האישית: ערכים, משאבים וחסמים.

2. יצירת המותג והגדרתו: בחרו את הערכים המובילים האמיתיים שלכם והגדירו את הייחוד העיקרי. מצאו מה מבדיל אתכם מבעלי מקצוע אחרים מאחר וצריך להביא ערך מוסף וייחוד אישי אל המקצוע.

3.הדרכים לשיווק המותג: היו ממוקדים לתוצאה מאחר וצריך להשתמש במשאבים וקשרים חברתיים. בנוסף, העזרו בחשיבה משותפת העשויה לפתוח את הראש לרעיונות חדשים. כמו כן, גבשו תוכנית שיווקית בערוצים מסורתיים וחדשניים.

4. חיזוק וניהול המוניטין האישי: ברגע שתמצאו את העיקרון המבדל אתכם מאחרים, גבשו אותו והשקיעו בו. השתדלו להיות עם קשרים עיסקיים וחברתיים דו צדדים לזמן ארוך.

התסבוכת המביכה

תהליך המיתוג האישי מתגלה כנקודת התורפה של רוב האנשים. "נפוצות הטענות כגון: 'לא נעים לי לשווק את עצמי, זה מביך אותי, בזבוז זמן, השירותים שלי עומדים בעד עצמם ופרסום מפה לאוזן הוא הכי טוב'. אלה נשמעות לרוב על ידי המנהלים. יש לזכור כי מיתוג אישי הוא חלק מתמהיל קידום כל עסק או חברה ומנכ"ל ממותג ישפיע גם על האופן בו נתפסים המוצרים והשירותים. ישנם מנהלים שמוצאים עצמם מובכים לנוכח העובדה כי יאלצו לשווק את עצמם ולספר כמה הם טובים וראויים"

"מיתוג אישי יכול להשיג מטרות כמו התחברות רגשית ונאמנות, יציבות של קשרים, מיקום מדויק שלך בשוק וכתוצאה מכך גם חסכון בהוצאות והשגת לקוחות חדשים בשוק פתוח על אותה מתכונת", אומר גוטמן ומציין שחשוב שידעו שתהליך כזה דורש זמן, קשב, סבלנות, יוזמה ויצירתיות. "לא תמיד קל לנו להשקיע במקום שבו פחות נעים לנו. לעיתים, המקומות הללו הם החשובים ביותר ודרכם ניתן להגיע לתוצאות הטובות ביותר. אחת הטעויות הנפוצות בבניית מיתוג אישי היא העברת מסרים בלתי אחידים ואי היצמדות לערכים האמיתיים."

כללי הזהב למיתוג אישי

1. אתרו את הערכים האישיים, חוזקות, חסמים. קבעו חזון, ומטרות ארוכות וקצרות טווח.

2. בחירת הבידול - מצאו ונסחו את הדבר המסוים המבדיל אאתכם מאחרים. תכונה, כישרון, ערך, תפיסת עולם וכדומה.

3. שיווק עצמי - קביעת הערוצים בהם נשווק את עצמנו.

4. שימור - שמירה עקבית על המיתוג האישי לאורך זמן. יש לתת למיתוג האישי לגדול ולהיטמע בתודעה. חשוב להפעיל ביקורת עצמית, לבדוק מה השתנה, לשמור על אותנטיות ורלבנטיות.

5. הפנמת תובנות - להתכונן, ללמוד, לאסוף מידע באופן תמידי ולהיות מעודכנים בתחום המקצועי, בנושאים שעל סדר היום, לדעת לנצל הזדמנויות.

6. חוכמת הרגישות להקשיב לאחרים, לבדוק אפשרויות לסייע להם לתת כבוד ללא דעות קדומות והסקת מסקנות נמהרות. לתת לאנשים הזדמנות להתבטא ולהוכיח את עצמם.

7. נטוורקינג - פיתוח קשרים אישיים עם אנשי מפתח, ליצירת רשת חברתית הדדית. פיתוח שיתופי פעולה בעלי ערך מוסף אישי, עסקי או תדמיתי.

8. פרגונים - להחמיא, להגיב, לחזק. זכור שהדברים יחזרו כשתצטרכו.

9. זמן - להשקיע זמן בתהליך, לדעת שסבלנות היא מצרך חשוב במיוחד אך למעטים יש אותו.

10. יוזמה - היו אקטיבים, ובעלי שליטה על העשייה כל הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully