וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "הפרטת מקרקעי ישראל - פשע לאומי"

רוית הכט

8.6.2009 / 15:11

יו"ר האופוזיציה לא מתלהבת מהרפורמה של נתניהו: "אסור לתת למדינה להתפרק מנכסיה. אין ספק שמינהל ישראל הוא גוף מבולבל, אבל יש פתרונות אחרים"

"בממשלה מדברים על שוק חופשי והפרטות, לפעמים שוכחים שקיימת גם חובת המדינה כלפי אזרחיה", כך אמרה יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בכנס "דה מרקר" ומכון ראות בתל אביב. "התפרקות המדינה מנכסיה קרובה קרובה לפשע לאומי. ההתנתקות לימדה אותנו שיש צורך בקרקעות ברשות המדינה כדי לתת מענה לאנשים שנעקרו מבתיהם".

"הפרטה לא מייצרת בהכרח איכות חיים טובים יותר", המשיכה לבני, "אם נפריט את מקרקעי ישראל לא בטוח שגופים פרטיים ישקיעו בתשתיות ובמערכות חינוך כמו שהמדינה תשקיע. השורה התחתונה של גוף פרטי היא מיקסום רווחים ולא טובת הציבור".

"אין ספק שמינהל מקרקעי ישראל הוא גוף מבולבל שמייצר שחיתות. המילה מאכער נוצרה במינהל. אבל הרפורמה של נתניהו לא מפשטת אלא רק מסבכת את העניינים עוד יותר. ללא פתיחת החסמים הדמוקרטיים הרפורמה שנתניהו מדבר עליה תישאר כטיוטה במשרדי הממשלה. קודם כל יש לבטל את תהליך הגבייה במינהל על כל פעולה, שיוצר מערכת שלמה של סחבת וביורוקרטיה. מדובר בעלות לא דרמטית של 260 מיליון שקל שתשחרר פקק גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully