וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 10 ישלמו 60 אלף שקל לאישה שתמונותיה ליוו כתבות בערוץ על שמנים

הילה רז

8.6.2009 / 16:06

האישה תבעה 200 אלף שקל מחדשות 10, לאחר שב-2004, במסגרת כתבה לקראת סדרה תיעודית שהכינה מיקי חיימוביץ'



חדשות 10, חברת החדשות של ערוץ 10, תשלם לאישה הסובלת מבעיות משקל 60 אלף שקל לאחר ששידרה פעמיים את תמונתה כפרומו לסדרה שעסקה בבעיות משקל. בנוסף תשלם לה חדשות 10 שכר טרחת עו"ד בסך 25 אלף שקל. כך קבע באחרונה שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר קובי ורדי.



האישה, מהנדסת אזרחית במקצועה, תבעה 200 אלף שקל מחדשות 10, לאחר שב-2004, במסגרת כתבה לקראת סדרה תיעודית שהכינה מיקי חיימוביץ', בשם "על המשקל" שעסקה במגיפת ההשמנה, שודרה תמונתה של האישה הולכת ברחוב בתל אביב. במסגרת התוכנית מספרת חיימוביץ' כי הסדרה תעסוק בנטל הכלכלי שיוצרת ההשמנה על כלכלות העולם ומנתחת את הדימוי הרווח בקרב ילדים לפיו "שמן זה לא טוב ואין לו חברים".



בעקבות השידור הגישה האישה תביעה בעילות של לשון הרע ועבירה על הגנת הפרטיות. אולם, כחצי שנה לאחר השידור, ולאחר שהתביעה הוגשה, שודרה כתבה שעסקה בפיתוח גלולה לדיאטה ועוסקת במגיפת השמנת היתר. גם על רקע דברים אלו שודר הסרטון בו נראית התובעת הולכת ברחוב. לאחר השידור השני התובעת תיקנה תביעתה ותבעה סכום נוסף.



לטענתה, השידורים השפילו וביזו אותה, לאחר שקיבלה פניות ממאות חברים ובני משפחה שהמליצו לה להפחית במשקל בדרכים שונות והיא נאלצה להתמודד עם התבטאויות שונות לגבי דמותה כמייצגת סטריאוטיפ של אדם בעל עודף משקל.



ערוץ 10 טען להגנתו כי כתבתה של חיימוביץ' היתה רצינית ומעמיקה ולא היה בה כדי לבזות את התובעת. לגרסת הערוץ, הכתבה לא ייחסה לסובלים מעודף משקל תכונות שליליות והדגש היה על הסיכונים הבריאותיים של תופעת ההשמנה.



בית משפט השלום בתל אביב קיבל את טענות ערוץ 10 וקבע כי לא מדובר בלשון הרע או פגיעה בפרטיות. האישה עירערה לבית המשפט המחוזי. השופט קיבל את ערעורה וקבע כי היה בשידור התמונות כדבר שעלול לבזות את האישה. לדברי השופט "השידור של חיימוביץ' דיבר על ה'צרה' הזו הנקראת עודף משקל ועל 'מגיפת ההשמנה' המהווה איום בריאותי, חברתי וכלכלי".



השופט הוסיף כי "הפסול והפגם הינם בשילוב בין צילום התובעת שנבחרה להיות מצולמת אך ורק בשל היותה אישה שמנה שהמצלמה מתמקדת בה כדי להציגה כרקע לכתבות בנושאי השמנה המשודרות בהקשר שלילי כ'מגיפה' ו'כאויב הציבור' והגדילה לעשות חדשות 10 בכך שעשתה שימוש נוסף (גם אם בטעות) בתצלומיה של התובעת בשידור השני".



לגבי שידור תמונתה פעם נוספת קבע השופט: "בעקבות השידור הראשון קוטלגה התובעת בצילום כדמות של אישה שמנה בארכיון...ובעת הצורך נשלפה דמות 'השמנה התורנית' של התובעת מהארכיון והוצגה אך ורק בגלל היותה שמנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully