וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון בביקורת על פסיקת המחוזי בעניין מיזוג בזק ו-yes: אם אין חשש לתחרות אין טעם להגביל המיזוג

אמיתי זיו

8.6.2009 / 16:15

העליון טרם פירסם החלטה סופית; בזק: בשום מקום בעולם חברת טלקום לא הקימה תשתית מבלי שאושר לה לשדר עליה



דיון בשאלת מיזוג yes אל תוך החברה האם בזק התקיים היום בבית המשפט העליון, אך טרם ניתנה החלטה, והיא תפורסם רק בימים הקרובים. בית המשפט הציג עמדה חדשה וקבע שיש כשל בפסק הדין הקודם שניתן במחוזי: "אם בית המשפט המחוזי קבע שבמיזוג בין בזק ל-yes אין חשש לתחרות, מדוע נקבעו תנאים למיזוג?", שאלה השופטת חיות, והציעה מתווה לפיו יאושר המיזוג - אך הרשות להגבלים עסקיים היא שתקבע את התנאים לו.



שופטי העליון אליעזר ריבלין, אסתר חיות ואליקים רובינשטיין, דרשו מהצדדים לקצר ולא לחזור על טיעונים שמופיעים ממילא בסיכומים שהוגשו בכתב: "כל הטיעונים נמצאים מולנו" אמר השופט ריבלין. "חלקם אף חוזרים על עצמם הן בערעור של הממונה והן של יורוקום, וההבדל הוא בין דרישה לביטול גמור של המיזוג או ליצור תנאי מובנה של המיזוג".



נציגי הממונה על ההגבלים שבו וטענו כי הרשות אינה מרבה להתנגד למיזוגים, ומתוך כ-200 בקשות מיזוג שמוגשות לאישור - רק אחת או שתיים נדחים. ברם, במקרה זה החשש לפגיעה בתחרות הוא כה עקרוני שלא ניתן לאשר את המיזוג ואין שום תנאי שיקבע שיכול להפיס את החשש לתחרות. "ההחזקה בתשתיות היא המנוע של התחרות בשוק התקשורת, ולכן אנו סוברים שלא ניתן לאשר לבזק לשלוט בשני סוגי תשתיות" (לוויין וטלפוניה קווית).



יורוקום הציגה שוב את עמדתה שניתן לאשר את המיזוג, אלא שיש לקבוע לו תנאים נוקשים יותר. באי כוח יורוקום טענו כי התנאים כפי שהציע בית המשפט המחוזי בעניין לא מאפשרים לשחקן חדש בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית אופק עסקי, למשל לגבי המחיר שבזק תגבה ממנו על השימוש בתשתית, ולכן לא ניתן לבנות תוכנית כלכלית למיזם טלוויזיה רב ערוצית חדש - ואלה דברים שצריכים להקבע בבירור בפסק הדין.



לבסוף, בזק טענה כי הרשות להגבלים בעצמה הציעה בעבר לאשר את המיזוג הזה, ואז הפכה את עורה ועברה להתנגדות גורפת. נציגי בזק שבו וטענו נגד התסריט אותו הציעה הרשות: "בשום מקום בעולם חברת טלקום לא הקימה תשתית iptv מבלי שניתן לה אישור לשדר עליה", אמר עורך הדין של בזק.



הדיון היום התקיים בעקבות ערעור של הרשות להגבלים עסקיים על אישור מיזוג yes אל תוך בזק, שניתן לפני מספר חודשים בבית המשפט המחוזי. אז נקבע כי המיזוג יאושר, אך התנאי המרכזי שנקבע לו הוא שבמקביל בזק תחוייב לפתח תשתית קרקעית מתקדמת לשידורים (iptv) ולהציע גישה חופשית בתשלום סביר לכל גוף שירצה לשדר טלוויזיה רב ערוצית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully