וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת עובדי עוף הגליל לעצור הדיון במכירת המשחטה: תבעו תוספת שכר של 20% וקרן השתלמות

עמירם כהן

8.6.2009 / 16:25

בקשת העובדים נדחתה על ידי הוועדה והישיבה תתקיים בסוף השבוע



בקשת עובדי משחטת עוף העמק לעכב את הדיון בוועדה למכירת נכסים של רשם האגודות השיתופיות, נדחתה על ידי הוועדה והישיבה תתקיים בסוף השבוע.



העובדים תבעו מקבוצת רמי לוי, שזכתה בהתמחרות על המשחטה, תוספת שכר של 20% והקמת קרן השתלמות ל-220 עובדי המשחטה במסגרת הסכם עבודה קיבוצי חדש שהם תבעו לקבל מהרוכשים.



הרוכשים דחו את דרישות העובדים אך הסכימו להמשיך את המו"מ עם העובדים בנושאים שבמחלוקת. לדברי גורם הקרוב למו"מ, הצדדים צפויים להגיע לפשרה כדי לאפשר את מכירת המשחטה המושבתת מזה 4 חודשים. לדבריו, שני הצדדים מודעים לכך כי כל דחייה נוספת תקטין את התמורה לנושים המובטחים (ארגון הקניות משקי עמק יזרעאל והבנק הבינלאומי) עד הפיכתה לבלתי כדאית עבורם ולביטולה.



ביטול המכירה לקבוצת רמי לוי עמיר שיווק עשוי להביא לכך שהמשחטה לא תימכר כעסק חי והמפרק עו"ד נמרוד טפר ימכור אותה לפירוק ולברזלים ו-220 עובדיה יפוטרו סופית.

קבוצת רמי לוי עמיר שיווק זכתה בהתמחרות על המפעל, כשהציעה להפעיל את המשחטה, להעסיק את עובדיה ולשלם לקופת הפירוק 13 מיליון שקל. הצעת הרכש של רמי לוי ועמיר שיווק מסתכמת ב-72% מחוב המשחטה לנושים המובטחים, האגודה השיתופית "משקי עמק יזרעאל" לה חייבת המשחטה 13 מיליון שקל חוב ולבנק הבינלאומי לו היא חייבת 5 מיליון שקל. סך כל חובות המשחטה מסתכמים ב-47 מיליון שקל.



גם תושג הסכמה עד סוף השבוע בין העובדים לרוכשים, עדיין קיימת אפשרות לביטול המכירה. זאת אם הוועדה למכירת נכסים במשרד הרשם, תחליט לבצע הערכת שווי חדשה למשחטה כדי לבחון את טענת ספקי העופות למפעל, לפיה שוויה הנדל"ני של המשחטה מגיע ל-18 מיליון שקל לפחות.



ספקי העופות אינם אמורים לקבל דבר ממכירה בשל היותם נושים בלתי מובטחים אף שהמשחטה חייבת להם 13 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully