וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

OECD: "שיאו של המיתון העולמי חלף; סימני התאוששות בכלכלות המתועשות הגדולות"

סוכנויות הידיעות

8.6.2009 / 16:53

"המיתון ממשיך להחריף בכלכלות מתעוררות, למעט סין והודו", על סמך נתוני חודש אפריל של הארגון



הכלכלות המובילות בעולם מראות סימנים ראשוניים לכך ששיאו של המשבר הכלכלי שגרר מדינות רבות ברחבי תבל למיתון כבר חלף, העריך היום הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (oecd) בעת פרסום מדד המדדים הכלכליים המובילים (cli) של הכלכלות הגדולות בעולם לחודש אפריל.



מדד cli - סל של נתונים כלכליים על 30 המדינות החברות בארגון oecd, אשר שימש בעבר ככלי ניבוי טוב להערכת מועד התאוששות כלכלות - עלה בחודש אפריל ב-0.5 נקודות, אולם עודנו נמוך ב-8.3 נקודות מרמתו באפריל 2008.



עם זאת, ציין oecd כי עדיין מוקדם מדי מכדי לקבוע האם סימני ההתאוששות שנרשמו במדינות המתועשות מבשרים על התאוששות מתמשכת או הפוגה זמנית של המשבר. "נתוני חודש אפריל מצביעים על התמתנות בקצב ההתדרדרות במרבית הכלכלות של מדינות oecd, כאשר הסימנים החיוביים ביותר נרשמו בקנדה, צרפת, איטליה ובריטניה", מסר oecd. בהשוואה לנתוני חודש מארס, נרשמו סימנים חיוביים גם בכלכלות גרמניה, יפאן וארה"ב.



עם זאת, ציין oecd כי השפעתו של המיתון הגלובלי עדיין הולכת ומחריפה בכלכלות מתעוררות רבות. הארגון הזהיר כי למעט 30 המדינות החברות בארגון oecd, עדיין נמשכת ההתדרדרות במצב הכלכלי, אשר יוצאי הדופן הן סין והודו, שבהן ישנם סימנים ראשוניים להתאוששות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully