וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההוצאות הצבאיות של ארה"ב גדלו בכ-10% בשנה שעברה ל-607 מיליארד דולר; 42% מסך ההוצאות העולמיות

סוכנויות הידיעות

8.6.2009 / 17:36

גידול של 4% בהוצאות הצבאיות בעולם ב-2008 לשיא של 1.46 טריליון דולר



ההוצאות הצבאיות בעולם הסתכמו בשנה שעברה בשיא של 1.46 טריליון דולר, גידול של 4% לעומת השנה הקודמת, לפי נתוני מכון המחקר השוודי שטוקהולם אינטרנשונל פיס ריסרץ' אינסטיטוט (sipri). מדובר בסכום שווה ערך ל-2.4% מהתוצר המקומי הגולמי (gdp) העולמי או הוצאה של 217 דולר לנפש.



ההוצאות הצבאיות של ארה"ב גדלו בקרוב ל-10% בשנה שעברה ל-607 מיליארד דולר - קרוב ל-42% מסך ההוצאות הצבאיות העולמיות. הוצאותיה של ארה"ב גדולות יותר מפי 7 מהמדינה הניצבת במקום השני - סין. סין תפסה את מקומה של בריטניה במקום השני במונחי הוצאות צבאיות, בעקבות גידול של 10% בהוצאותיה השנתיות לכ-85 מיליארד דולר. בריטניה נדחקה למקום הרביעי, לאחר שצרפת עקפה אותה. רוסיה, אשר דורגה בשנת 2007 במקום ה-7 בעולם, עלתה בשנה שעברה למקום החמישי.



ההוצאות הצבאיות הגלובליות זינקו ב-45% בעשר השנים האחרונות, כאשר ארה"ב - צרכנית הנשק הגדולה בעולם - היתה אחראית ל-58% מהגידול בהוצאות בתקופה זו. סין ורוסיה כמעט שילשו את הוצאותיהן הצבאיות במהלך העשור.



נתון נוסף שעולה מהדו"ח השנתי של sipri נוגע לחברות המובילות בייצור נשק בעולם. כל 20 יצרניות הנשק המובילות בעולם הן חברות מארה"ב או מערב אירופה. חברת בואינג האמריקאי שמרה על מעמדה כיצרנית הנשק הגדולה בעולם עם מכירות שנתיות של 30.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully