וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב טכנולוגיה ישראלית מכפר סבא תשוגר לחלל: סיטל טכנולוגיות היא ספקית של נאס"א

גיא גרימלנד

8.6.2009 / 19:19

חברת סיטל טכנולוגיות מכפר סבא פיתחה טכנולוגיה המותקנת בלווין התצפית והמחקר החדש של נאסא (LRO), שישוגר לירח ב-17 ליוני במסגרת תוכנית החזרה לירח.



בקרוב טכנולוגיה ישראלית מכפר סבא תשוגר לחלל. מדובר בפיתוח של חברת סיטל טכנולוגיות מכפר סבא, שפיתחה טכנולוגיה המותקנת בלווין התצפית והמחקר החדש של נאס"א (lro), שישוגר לירח ב-17 ליוני במסגרת תוכנית החזרה לירח.



יהודה יריב, סמנכ"ל השיווק והמכירות של סיטל טכנולוגיות, אמר ל-themarker כי ישנן מעט מאוד חברות ישראליות שהן ספקיות של נאס"א, מאחר שמדובר בפרוצדורה בירוקרטית לא פשוטה להפוך לספק מורשה של סוכניות החלל של ארה"ב.



הפיתוח של סיטל טכנולוגיות הוא למעשה רכיב שלרוב משמש חילות אוויר. מדובר ברכיב תקשורת פנימי שמעביר מידע בין מערכות לוויין שונות.



"מדובר ברכיב שקיים בלא מעט מטוסי קרב. במטוסי קרב ישנן מערכות שונות: מערכת ניווט, מערכת בקרת ירי, מחשב טיסה, מערכת טילים וכו'. כל המערכת מקשורות אחת לשנייה בקו תקשורת. המידע עובר בקו תקשורת שפועל לפי תקן 1553 (mil-std-1553). זהו תקן שקיים קרוב ל-30 שנה ומשתמשים בו לא רק בחילות אוויר אלא גם לחלל. הלוויין של נאס"א ימדוד את פני השטח של הירח באמצעות מערכת לייזר. אנחנו אלו שפיתחנו את רכיב התקשורת שמצד אחד מתחבר לקו תקשורת ומצד שני נמצא במערכת הלייזר" מספר יריב.



המערכת של סיטל טכנולוגיות כבר נמצאת בניסויים אצל נאס"א 3.5 שנים. סיטל טכנולוגיה היא חברה ותיקה שנוסדה בשנת 93'. החברה מונה 10 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully