וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי של לטוויה ל"שלילי"; צופה נפילה של 16% בתמ"ג השנה

סוכנויות הידיעות

8.6.2009 / 19:27

שיעור האבטלה במדינה הבלטית צפוי לזנק ל-20%, העריכה חברת דירוג האשראי



חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (s&p) הורידה היום את תחזית דירוג האשראי של המדינה הבלטית לטוויה ל"שלילי", על רקע צפי ללחץ מוגבר על המטבע המקומי בטווח הקצר. s&p צופה נפילה של 16% בתוצר המקומי הגולמי (gdp) של לטוויה השנה וזינוק בשיעור האבטלה במדינה לרמה של 20%. דירוג האשראי הנוכחי שמעניקה s&p ללטוויה הוא bb פלוס.



"עקב כך, עלולה להיחלש מחויבות הממשלה לסדר היום הכלכלי שלה, ולמדיניות של שמירה על יציבות שער המטבע", אמרה אנליסטית האשראי של s&p, איילין ז'אנג. "יתר על כן, חוסר ודאות סביב עתיד שער המטבע המקומי עלולה לגרום לאובדן האמון המקומי במטבע, ולגרור בכך מכירה של המטבע - דבר שיערער עוד יותר את יציבות המטבע", הוסיפה.



כלכלת לטוויה, אשר רשמה בשנת 2006 את שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בקרב מדינות האיחוד האירופי, היתה הנפגעת הקשה ביותר מבין שלוש המדינות הבלטיות בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. כתוצאה מכך, ביקשה המדינה מקרן המטבע הבינ"ל (imf) ומהנציבות האירופית חבילת סיוע בסך 7.5 מיליארד יורו.



התמ"ג של לטוויה נפל ב-18% ברבעון הראשון של השנה, המיתון העמוק ביותר בקרב מדינות האיחוד האירופי. כך מסרה בחודש שעבר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של לטוויה, במסגרת הערכה ראשונית של נתוני התמ"ג לרבעון. נתונים סופיים צפויים להתפרסם מחר. הנפילה בתמ"ג באה לאחר ירידה של 10.3% ברבעון הרביעי של 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully